پول خرید تضمینی شیر خام از فردا به حساب دامداران واریز می‌شود

نوشته شده در تاریخ ۲۸/آذر/ – ۱۳:۲۵ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

رئیس اتحادیه دامداران ایران خبر داد:

خبرگزاری : رئیس اتحادیه دامداران ایران از خرید بیش از ۵۰۰۰ تن شیر مازاد بر نیاز کارخانجات لبنی به قیمت ۱۴۴۰ نومان خبر داد و گفت: از فردا پول دامداران به حسابشان در بانک کشاورزی واریز می‌شود.

سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه از دو هفته پیش طرح خرید تضمینی شیر خام مازاد بر نیاز کارخانجات لبنی در ۵ استان کشور  آغاز شده‌ است، گفت:بیش از ۵۰۰۰ تن شیر از ابتدای اجرای این طرح تا کنون از دامداران استان تهران، قزوین، خراسان رضوی، اصفهان و چهارمحال و بختیاری خریداری شده‌ است.

وی افزود: هنوز پولی بابت خرید تضمینی شیر خام به قیمت ۱۴۴۰ تومان به حساب دامداران واریز نشده، اما از طریق اتحادیه‌های استانی به دامداران اعلام شده  است که هرچه سریع‌تر شماره حسابی در بانک کشاورزی به اتحادیه استان محل سکونت خود اعلام کنند.

سلطانی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح بالابردن انگیزه دامداران برای تولید بیشتر شیر خام و رفع نگرانی آنها از بابت مشکل نقدینگی است،‌ اظهار کرد: در صورت وجود ظرفیت کارخانه‌های کشور برای تبدیل شیر خام به شیر خشک صادراتی، امکان تحویل ۲۵۰۰ تن شیر خام در روز به صنایع لبنی وجود دارد.

وی ادامه داد: تمامی دامداران متقاضی فروش تضمینی شیر خام، یک روز پس از تحویل شیر تولیدی می‌توانند نهاده ارزان قیمت را ظرف مدت ۲۴ ساعت از اتحادیه‌های استانی خود دریافت کنند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.