پول ساز ترین بازیگر این روز سینمای ایران کیست؟

در تیتراژ فیلم های «کلاه قرمزی و بچه ننه»، «بی خداحافظی» و «ضد گلوله» که از دو هفته قبل روی پرده رفته اند، اگرچه نام بازیگران مطرحی مانند مهدی هاشمی، محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی، مسعود کرامتی و … دیده می شود اما نمی توان آن ها را یکه تاز میدان و بازیگر پولساز برای تهیه کننده معرفی کرد.

«بی خداحافظی»؛ جمع شدن بازیگران چهره در کنار خواننده معروف

در «بی خداحافظی» که فیلمی پر بازیگر است، رضا صادقی، محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، مژگان بیات، همایون ارشادی، افشین هاشمی، پیام دهکردی، کوروش تهامی و هومن برق نورد ایفای نقش کرده اند.

اگرچه «بی خداحافظی» از نام آورترین و بهترین بازیگران سینما و تئاتر استفاده کرده است اما هیچ کدام از آن ها به خودی خود نمی توانند مخاطب انبوه را به سینماها بکشانند.

محمدرضا فروتن در سال های گذشته سیمرغ بازیگری جشنواره فجر را کسب کرده بود و زمانی طرفداران زیادی داشت. آخرین حضور او روی پرده به فیلم «شبانه روز» باز می گردد که بسیار پربازیگر بود اما در عین حال فروشی متوسط داشت.

در دو، سه سال گذشته «دموکراسی تو روز روشن»، «دیگری» و «چهل سالگی» با بازی فروتن اکران شد. او همچنین در فیلم سینمایی «خیابان های آرام» نقش پررنگی را ایفاء کرده که تاکنون مجالی برای اکران نیافته است.

پگاه آهنگرانی هم به عنوان یکی از بازیگران سینمای ایران، سال گذشته «ورود آقایان ممنوع» را روی پرده داشت که به لطف رامبد جوان و رضا عطاران به فروش چهار میلیارد تومان دست یافت. «آقا یوسف» و «راه آبی ابریشم» هم اخیرا با بازی او اکران شدند که فروش مناسبی نداشتند.

شقایق فراهانی، مژگان بیات، همایون ارشادی، افشین هاشمی، پیام دهکردی، کوروش تهامی و هومن برق نورد هم با اینکه بازیگران بسیار خوبی در سینما و تئاتر هستند اما هیچ کدام بازیگران گیشه ای محسوب نمی شوند. البته رضا صادقی اگرچه بازیگر نیست اما به لطف شهرتش در خوانندگی باعث جذب تعدادی از مخاطبان و شاید بیشتر برانگیختن کنجکاوی مخاطب برای دیدن این فیلم شده است.

«ضد گلوله» و طنازی متفاوت مهدی هاشمی و مسعود کرامتی

در «ضد گلوله» که یک فیلم کمدی جنگی است، مهدی هاشمی، مسعود کرامتی، ژاله صامتی، سعید آقاخانی، مهدی فقیه و … بازی کرده اند.

بدون شک، مهدی هاشمی شاخص ترین چهره این فیلم در دنیای بازیگری است که مخاطب هم او را به خوبی می شناسد. هاشمی که دو دوره قبل در جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده بود، در کمدی جنگی «ضد گلوله» بازی متفاوتی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

او با تسلط فراوان بر نقشش به همراه مسعود کرامتی بار اصلی طنز داستان «ضد گلوله» را برعهده دارد. مهدی هاشمی از جمله بازیگرانی است که مخاطب عام هم او را به خوبی می شناسد و به عبارتی می توان گفت بازیگری گیشه پسند است. طبیعتا باید بخشی از فروش «ضد گلوله» را به دلیل حضور هاشمی در این فیلم دانست.

در کنار هاشمی، مسعود کرامتی هم بازی خوبی را از خود در این کمدی جنگی به نمایش گذاشته است اما کرامتی با تمام توانایی هایش در عرصه های مختلف بازیگری، کارگردانی و … جزو بازیگران گیشه پسند سینما محسوب نمی شود.

سایر بازیگران «ضد گلوله» مانند ژاله صامتی، سعید آقاخانی و مهدی فقیه را هم نمی توان بازیگرانی گیشه پسند دانست که مخاطب به خاطر آنها به سینما بیاید.

«آقای کلاه قرمزی» بازیگر یکه تاز ۱۸ سال گذشته!

«کلاه قرمزی و بچه ننه» سومین و اصلی ترین فیلم اکران عید فطر است. این فیلم یک تنه توانسته سینما را در دو هفته اخیر از بحران خارج کند و باعث شود سینماداران پس از پنج ماه یک نفس راحت بکشند!

این فیلم هم مانند دو قسمت قبلی خود یعنی «کلاه قرمزی و پسرخاله» و «کلاه قرمزی و سروناز» در حال تبدیل شدن به یکی از پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران است.

در سومین قسمت از فیلم های سینمایی کلاه قرمزی، باز هم عروسک های «کلاه قرمزی» و «پسر خاله» نقش های اصلی داستان را برعهده دارند و «پسر عمه زا» هم در کنار آن ها قرار گرفته است.

کلاه قرمزی که پس از این سال ها دیگر خود را «آقای کلاه قرمزی» صدا می زند، توانسته در سه عنوان از پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران ایفای نقش کند. او همچنین یکی از محبوب ترین شخصیت های کودک، نوجوان و حتی بزرگسال ایام عید نوروز در تلویزیون بود.

با این حساب، باید گفت «آقای کلاه قرمزی» احتمالا پولسازترین بازیگر سینمای ایران است که به لطف ایده های شگفت انگیز و خلاقانه تیم سازنده ی این فیلم به ۱۸ سالگی رسیده است.


جدیدترین مطالب تفریح و سرگرمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.