پول مهم تر است یا قهرمانی اروپا؛ مسئله بایرن مونیخ این است

 یوفا به تیم قهرمان بازیها ۹ میلیون یورو پرداخت خواهد کرد و به این ترتیب تیتر مطلب در نگاه اول  کاملا اشتباه به نظر می رسد.

اما مونیخی ها به هنگام ارائه قراردادهای ابتدای فصل چاه بزرگی را برای خودشان کنده اند که دقیقا با همین ۹ میلیون یورو پر می شود و عملا حتی یک یورو هم از بابت قهرمانی دستشان را نمی گیرد و مسئولین شالکه و هافن هایم به مراتب از قهرمانی مونیخ شادمان تر خواهند شد.

ماجرا از این قرار است که مانوئل نویر دروازه بان ملی پوش بایرن در انتقال  تابستانی به مونیخ ، بند جالبی در قراردادش داشت . طبق این بند در صورتی که بایرن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد باید ۲ میلیون یورو به شالکه بپردازد اما در صورت قهرمان شدن بایرن در این بازیها ۴ میلیون یورو دیگر نصیب شالکه خواهد شد.

مسئولان هافن هایم هم آینده نگر بودند و زمانی که لویس گوستاو هافبک برزیلی شان را به مونیخ فرستادند در قراردادش ذکر کردند که بابت راهیابی بایرن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان یک میلیون یورو و برای قهرمانی این تیم ۲ میلیون یورو دیگر دریافت می کنند.

 به این ترتیب بایرن روز پس از انتقال جام قهرمانی اروپا به مونیخ باید شش میلیون یورو به شالکه و ۳ میلیون یورو به هافن هایم بپردازد و عملا چیزی از جایزه نقدی باقی نمی ماند.

در مقابل اگر بایرن در بازی فینال از چلسی شکست بخورد جایزه ای ۵٫۶ میلیون یورویی می گیرد که تنها ۳ میلیون از آن را به دو تیم آینده نگر بوندس لیگا می دهد و لااقل ۲٫۶ میلیون یورو در حساب باشگاه می ماند. اما نتیجه دیدار فینال هر چه باشد قطعا اولین عضو اخراجی باشگاه در فصل بعد ، وکیل بایرن مونیخ است که باشگاه را به این دردسر بزرگ انداخت .

شیکاگو تریبون /۴ می

۴۱۲۸۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.