پول های بلوکه شده ایران از طریق مشاوره با آمریکا آزاد می‌شود

وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی پس از طریق مشاوره با ایالات متحده آمریکا آزاد خواهد شد.

پول های بلوکه شده ایران از طریق مشاوره با آمریکا آزاد می‌شود

اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی در حالی است که ایران دیروز اعلام کرده بود با سئول در مورد نحوه انتقال و استفاده از پول های بلوکه شده خود توافق کرده است.

گزارش می افزاید: براساس اخبار رسانه های ایران، توافق روز دوشنبه (به وقت تهران) در دیدار عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی ایران و ریو جئونگ هیون سفیر کره جنوبی در تهران حاصل شده است.

یونهاپ می گوید: تهران سئول را تحت فشار قرار داده است تا حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی های خود را که به دلیل تحریم های ایالات متحده در دو بانک کره جنوبی مسدود شده است، آزاد کند. سئول در حال مذاکره با واشنگتن در مورد راه های آزادسازی پول بدون نقض تحریم ها از جمله گسترش تجارت بشردوستانه با تهران است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در همین راستا ولی بدون ارائه جزئیات بیشتر از این پیشنهادها گفت: دولت ما در حال مذاکره با ایران در مورد روشهای استفاده از دارایی های منجمد شده است و طرف ایرانی رضایت خود را نسبت به پیشنهادهایی که ارائه داده ایم ابراز داشته است.

این وزارتخانه گفت: آزادسازی دارایی ها از طریق مشاوره با کشورهای مرتبط از جمله ایالات متحده انجام خواهد شد.

در اوایل ماه جاری میلادی، یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت: سئول در حال نهایی کردن گفت و گوها با واشنگتن در مورد استفاده از قسمتی از وجوه منجمد شده ایران برای پرداخت سهم معوقه تهران به سازمان ملل است.

یونهاپ می گوید: کره جنوبی برای تسهیل تجارت کالاهای بشردوستانه با ایران مانند دارو و تجهیزات پزشکی به دنبال استفاده از یک کانال سوئیسی با پشتیبانی ایالات متحده آمریکا معروف به توافق نامه تجارت بشردوستانه سوئیس (SHTA)، برای استفاده از پول از طریق شرکت های سوئیسی است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.