پیام تبریک احمدی نژاد به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال ونزوئلا

رییس جمهور در پیامی به هوگو چاوز، با تبریک فرا رسیدن سالگرد استقلال ونزوئلا، به دولت و ملت این کشور، تاکید کرد: حمایت و پشتیبانی کشورهای دوست و برادر از یکدیگر در برابر موانع ایجاد شده توسط مستکبران در مسیر پیشرفت ملت‌های آزاده، بسیار ارزشمند است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن کامل پیام دکتر محمود احمدی نژاد بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی، جناب آقای هوگو چاوز رافائل فریاس

رییس‌جمهوری بولیواری ونزوئلا

مایلم صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به مناسبت فرا رسیدن سالگرد استقلال ونزوئلا به جنابعالی، دولت و ملت آن کشور ابراز نمایم.

بی‌تردید، پیروزی ملت ونزوئلا در کسب استقلال، در راستای تحقق آرمان‌های ملت‌های ستم‌دیده آمریکای لاتین و موجب خوشحالی تمامی جویندگان آزادی در سراسر جهان می‌باشد.

با عنایت به اینکه تمرکز بر همکاری‌های جنوب – جنوب از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، تقویت و تحکیم روابط دوجانبه و تبدیل آن به عنوان الگویی از همکاری‌های جنوب – جنوب برای سایر کشورها، از اهداف مدون ما می‌باشد. از این‌رو، ایجاد اتحادیه‌های استراتژیک چند جانبه با دیگر کشورهای جنوب، می‌تواند فصل جدیدی از همکاری‌های همگانی را در عرصه بین‌المللی به نمایش گذارد.

امیدوارم با مساعی مشترک، بیش از پیش شاهد تداوم و گسترش مناسبات برادرانه و استراتژیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در راستای تأمین منافع دو ملت انقلابی در تمامی زمینه‌ها باشیم.

حمایت و پشتیبانی کشورهای دوست و برادر از یکدیگر در برابر چالش‌ها و موانع ایجاد شده توسط مستکبران در مسیر پیشرفت ملت‌های آزاده، مطمئناً بسیار ارزشمند است.

ضمن آرزوی موفقیت برای جناب عالی و همچنین تعمیق روزافزون پیوندهای دوستی میان دو ملت بزرگ، از خداوند متعال، سلامتی کامل جنابعالی و بهروزی و سرافرازی دولت و ملت شریف ونزوئلا را مسألت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

رییس‌جمهوری اسلامی ایران

/ب۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.