پیشرفت‌های نظامی را مدیون ایده‌های شهید تهرانی مقدم هستیم

۲۳ آبان ،

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه پیشرفت‌های نظامی را مدیون ایده‌های شهیدتهرانی مقدم هستیم، گفت: حسن تهرانی‌مقدم این موضوع را بخوبی شناخته بود که قدرت‌های بزرگ فقط در مقابل علم و قدرت علمی متواضع می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، سردار سلامی در نکوداشت مقام علمی شهید تهرانی‌مقدم که صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفت با تقدیر و تشکر از جامعه علمی کشور که مراسم باشکوهی را برای شهید تهرانی‌مقدم طی سال قبل و امسال برگزار کرده‌است اظهار داشت: در تاریخ پیش از انقلاب دنیا برای ایران حداکثر نقشی را در معادلات بین‌المللی قائل نمی‌شدند و از ایران به عنوان پل پیروزی استفاده می‌کردند و در آن دوران تاریخی را تجربه می‌کردیم که دامنه توسعه علمی ما را دیگران تعیین می‌کردند.
و می‌توان این دوران را زندگی در گورستان تعبیر کرد.

وی در ادامه افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همه این دیوارهایی که دنیای استکبار بر دور ما کشیده بود و تراز هویتی ما را در حد پایینی نگه می‌داشت به یک باره شکسته شد و فروپاشی آمریکا از همان دوران آغاز شد.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس جزو اولین تحرکات سازمان یافته ملت ایران در مقابل استکبار جهانی بود تصریح کرد: حرکت در خارج از مدار قدرت‌های بزرگ، در آن وقت امکان پذیر نبود، ولی ما با عبور از آن یک اعجاز تاریخی را رقم زدیم.  چرا که آمریکا و شوروی که پیش از آن رو در روی یکدیگر قرار داشتند با یکدیگر متحد شده و به یک نظام نوپا حمله کردند اما این ملت با استفاده از دو عنصر ولایت فقیه و اسلام در مقابل آنها ایستادگی کرد و توانستند در تراز بالای جهانی قرار بگیرند.

وی گفت: امروزه در خبرها و روزنامه‌های جهان نام ایران را طوری دیگر بیان می‌کنند و این برای افکار عمومی جهان پذیرفته شده که ایران دارای قدرت است و برای رسیدن به این جایگاه اشخاصی مانند تهرانی‌مقدم درآن نقش داشته اند.

سردارسلامی با اشاره به خدماتی که شهید تهرانی‌مقدم برای جمهوری اسلامی ایران انجام داده است گفت: این شهید گرانقدر ما را برای اولین بار مسافر فضا کرد و حسن تهرانی‌مقدم این موضوع را بخوبی شناخته بود که قدرتهای بزرگ فقط در مقابل علم و قدرت علمی متواضع می باشند.

جانشین فرماندهی سپاه در ادامه افزود: خیلی از ایده‌های حسن تهرانی‌مقدم کوچک تصور می‌شد و به سختی می توان تجسم کرد که قابل انجام شدن باشد لذا هنگامی که می‌خواست یک شناور متحرک را مورد اصابت موشک بالستیک قرار دهد ما فکر می‌کردیم چنین کاری شدنی نیست.

سردار سلامی در پایان خاطرنشان کرد: پس از چندبار امتحان‌کردن این موشک بالاخره تلاش‌های آن شهید به ثمر نشست و اگر امروز می‌بینیم که پهپادهای ما وارد خاک دشمن می‌شود ناشی از ایده‌های حسن تهرانی مقدم است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.