پیشرفت تاکتیکی فابرگاس در نیوکمپ

جام جم آنلاین: سسک فابرگاس در روزهای پایانی فصل، درخشش اوایل فصل را ندارد و همان بازیکنی نشان نمی‌دهد که بعد از هشت سال عضویت در یک آرسنال نه‌چندان موفق، تشنگی خود در زمینه فتح جام‌ها را با تصاحب سه جام متوالی همراه با بارسلونا در چهار ماه نخست فصل جاری جواب گفت.

با این همه در پایان اولین فصل از دومین مقطع حضور این هافبک مدبر و مدیر ۲۵ ساله در نیوکمپ می‌توان با اطمینان گفت که وی قدم بلند دیگری در راه تکامل و اعتلای خود برداشته است.

فابرگاس که پیش از حضور در آرسنال در سال ۲۰۰۴ نیز عضو بارسلونا بود و در لندن تحت هدایت آرسن ونگر مربی فرانسوی توپچی‌های این شهر به بازیکن بهتری به لحاظ تجربه و قوه مدیریت تبدیل شد، می‌گوید: «دو مسابقه ما با چلسی در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان اروپا مثل پیکارهایی که سال ۲۰۰۹ داشتیم بسیار سنگین و پایاپای بود. سال ۲۰۰۹ من هنوز در آرسنال بودم و دیدار برگشت بارسا ـ چلسی را از تلویزیون می‌دیدم، ولی چون من و خانواده‌ام همیشه طرفدار بارسلونا بوده‌ایم بعد از به ثمر رسیدن گل وقت تلف شده اندرس اینیستا و صعود این تیم به فینال، همگی غرق در خوشحالی شدیم.

این‌بار قضیه فرق می‌کرد و خودم نیز به جبر عضویت در بارسلونا باید در این مسابقه مشارکت می‌کردم و چلسی دوباره در لندن نفس تیم ما را گرفت و با دوندگی شدید و دفاع کم‌نقص‌اش باعث شکست ۰-۱ من و یارانم شد.»

با این حال فابرگاس از اولین فصل حضورش در نیوکمپ کاملا راضی است و گله‌ای ندارد. او در ۳۴ بازی نخست آبی و اناری‌ها در لالیگا در ۲۷ مورد به میدان رفت و ۱۰ گل هم زد که برای هافبک اغلب دفاعی که کار و وظیفه‌اش گلزنی نیست رقم بالایی به حساب می‌‌آید.

خود فابرگاس همپا با کارشناسان معتقد است که سطح و کلاس بازی‌اش بعد از انتقال به نیوکمپ بالاتر رفته و حتی اگر به لحاظ مدیریت بر میدان پیشرفتی نکرده باشد، مجبور بوده به خاطر لزوم همسو شدنش با بازیکنان تکنیکی و ستاره‌های بارسا خودش را به سطح بالاتری از کارایی فنی و فردی برساند. او می‌گوید: «انتقال مجدد من به نیوکمپ از آنچه می‌پنداشتم بسیار بهتر از آب درآمده است.

از همان آغاز می‌دانستم که یکی از وظایفم در اینجا آموختن بیشتر خواهد بود و این اتفاق در اینجا روی داده است. اینک شرایط و مسوولیت‌های پست خود را بیشتر و بهتر می‌شناسم و طبق برنامه و براساس آنچه به من گفته شده، حرکت و اقدام می‌کنم حال آن که در آرسنال به من اختیار داده شده بود، هر چه صلاح می‌دانم انجام بدهم و کار و نمایشم تا حدی دلبخواهی بود.»

ناگفته نماند که دیگر توفیق بزرگ فابرگاس حضور تقریبا ثابت در ترکیب بارسا در شرایطی بوده است که پیش‌بینی می‌شد به سبب حضور ژاوی، اینیستا، بوسکتس، ماسکرانو و کیتا در خط میانی این تیم جایی برای خودنمایی او نباشد و در اکثر هفته‌ها نیمکت‌نشین باشد، اما وی با نمایش‌های منظم و مدبرانه خود پپ گواردیولا سرمربی جوان بارسا را به استفاده هر چه بیشتر از خود واداشته است.

Observer – مترجم: وصال روحانی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.