پیشرفت ۷۵ درصدی در ساخت بزرگ ترین تونل خاورمیانه

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در بازدید از بهسازی محور مرودشت درودزن- اقلید، از پیشرفت ۷۵ درصدی ساخت تونل اباصالح المهدی(عج) خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، هوشنگ عشایری در این بازدید گفت: از آنجایی که این تونل بزرگترین تونل خاورمیانه است،برای تسریع در انجام و به پایان رسیدن آن به صورت مرتب بازدید بعمل می آوریم تا از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار بگیریم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه هم‌چنین به ارائه برخی از مشخصات فنی این پروژه پرداخت و گفت : طول این تونل ۲ هزار و ۶۱۰ متر، عرض راه‌های طرفین تونل ۱۱ متر، عرض تونل هشت متر، دهانه‌های شمالی و جنوبی جاده ارتباطی طرفین تونل به ترتیب ۹۷۷ متر و ۶۲۰ متر است.
عشایری اظهار داشت : همانگونه که قبلاً حفاری این تونل با تمام سختی و ریزشی بودن و ساختار بد زمین شناسی، بدون هیچ‌گونه خطایی و بر‌اساس برنامه‌های صورت پذیرفته به اتمام رسید ‌و بدون خطا دو طرف تونل به یکدیگر متصل شد و هم‌اکنون نیز مابقی عملیات احداث تونل در دست اجرا است.
وی با اشاره به برف‌گیر بودن اکثر محورهای ارتباطی شهرستان اقلید و توجه به افزایش رفاه اجتماعی ساکنان منطقه اضافه کرد: با توجه به مرکزیت شهر اقلید و به تبع آن تمرکز نسبی امکانات و خدمات در این شهر نسبت به شهرهای مجاور آن، وجود گردنه تیمارگون به ویژه در ماه‌های برف‌گیر سال مشکلات عدیده‌ای را از لحاظ دسترسی به امکانات خدماتی، بهداشتی، درمانی و آموزشی برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است که با حذف گردنه تیمارگون علاوه بر کمک شایانی که به اهالی منطقه می‌شود افزایش رفاه اجتماعی ساکنان منطقه را نیز به همراه دارد.
گفتنی است پروژه اصلاح راه و احداث تونل اباصالح المهدی (عج) در شهرستان اقلید با هدف حذف گردنه تیمارگون اجرا شده که علاوه بر حذف نقاط حادثه‌خیز این گردنه، موجب کوتاه شدن مسیر فعلی نیز می‌شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.