پیشرفت ۸۵ درصدی حفاری۲۲ حلقه چاه در دو فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران امروز گفت : برای حفاری در این دو فاز ۲ دکل حفاری مستقر هستند و کار حفاری ۲۲ حلقه چاه را انجام می دهند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، بهمنی با بیان این که عملیات اجرایی طرح حفاری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی شامل تجهیز کارگاه ، تامین کالا و مواد و متعاقب آن شروع حفاری از روزهای نخست سال ۱۳۸۹ کلید خورد افزود : برای حفاری ۲۲ حلقه چاه در فازهای ۱۷ و ۱۸ درمجموع نزدیک به ۹۰ هزار متر حفاری خواهد شد.

وی گفت : برای حفاری این چاه ها اعتباری افزون بر یک میلیارد دلار هزینه شده است .

بهمنی افزود : با توجه به برنامه تولید زود هنگام از این فازها و بر اساس توافق به عمل آمده با شرکت نفت و گاز پارس ، حفر و تکمیل ۷ حلقه چاه در فاز ۱۷ و ۸ حلقه چاه در فاز ۱۸ پر شتاب دنبال می‌شود.

هم‌اکنون در فاز ۱۸، حفاری آخرین چاه در حفره هشت و یک دوم اینچ به اتمام رسیده و در فاز ۱۷ هم ۴ حفر انجام شده است و مشبک کاری چاه‌ها به عنوان آخرین مرحله حفاری در دستور کار قرار دارد.

مراحل تحویل این چاه‌ها به کار فرما بین ۳ تا ۴ ماه آینده محقق خواهد شد.

پارسال ۲۴ حلقه چاه در فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی حفاری شد که ظرفیت تولید ۵۸ میلیون متر مکعب گاز در سال را دارد. 

طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین ، تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع در دست اجرا است .

حفاری ۲۲ حلقه چاه دو فاز۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به شرکت ملی حفاری ایران محول شده است.
شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است و این شرکت هم اکنون حفاری فازهای ۱۷، ۱۸ و ۱۴ پارس جنوبی را در دست اجرا دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.