پیشرفت ۸۶ درصدی “عملیات لرزه نگاری” ۳ بعدی میدان رامین

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عملیات لرزه نگاری ۳ بعدی میدان رامین پیشرفت ۸۶ درصدی دارد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عملیات لرزه نگاری سه بعدی این میدان با هدف کشف ساختارهای جدید زمین شناسی و افزایش حجم ذخایر این میدان انجام می شود.

معاون مدیر امور فنی – زمین شناسی گسترشی  شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امروز گفت: این عملیات در منطقه ای به وسعت ۸۷۷ کیلومتر مربع در شهرستان اهواز در حال اجراست و تا پایان سال جاری طبق برنامه زمانبندی تکمیل می شود.

مهندس فرخ ناصری کریموند  افزود:  نتایج اطلاعات لرزه‌نگاری سه‌بعدی در تصمیم‌گیری برای حفاری چاه های توسعه ای به منظور افزایش تولید صیانتی این میدان در مخازن آسماری و بنگستان و همچنین اکتشاف مخزن خامی استفاده خواهد شد.

وی گفت: اجرای این پروژه طی قراردادی به یکی از شرکت های داخلی واگذار شد و هدف از اجرای آن تعیین مشخصات ساختمانی و شناخت دقیق تر مخازن آسماری و بنگستان میدان رامین، تهیه نقشه ها و کسب اطلاعات بیشتر جهت افزایش تولید نفت است.

 مهندس ناصری کریموند گفت: نتایج اطلاعات لرزه‌نگاری سه‌بعدی در تصمیم‌گیری برای حفاری چاه‌های توسعه ای به منظور افزایش تولید صیانتی این میدان در مخازن آسماری و بنگستان و همچنین اکتشاف مخزن خامی استفاده خواهد شد.

معاون مدیر امور فنی -زمین شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: میدان نفتی رامین با طول حدود ۴۰ کیلومتر و عرض  ۴ کیلومتر در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز قرار دارد و شامل مخازن نفتی آسماری و بنگستان است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.