پیشنهاد تاسیس بانک ایده و پژوهش برای تلویزیون

۲۸م آذر ،

پیشنهاد تاسیس بانک ایده و پژوهش برای تلویزیون

جام جم آنلاین: نشست تخصصی پژوهش برنامه‌ای با هدف نزدیک کردن هر چه بیشتر مبحث پژوهش در فرآیند تولید برنامه‌های تلویزیونی به همت اداره کل آموزش و پژوهش سیما در دانشکده صداوسیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست که مدیران شبکه‌های مختلف سیما حضور داشتند رضا فرخ‌نژاد، مدیر واحد پژوهش اداره کل آموزش و پژوهش سیما گفت: اداره کل آموزش و پژوهش سیما در نظر دارد با استمرار برگزاری این‌گونه نشست‌ها، تجربیات و نتایج گفت‌وگوها را مکتوب و راهکارهای عملی را به دیگر برنامه‌سازان عرضه کند.

عارف کشفی، مدیر تولید شبکه یک سیما نیز در این نشست گفت: ارتباط هر چه بیشتر پژوهشگران با تهیه‌کنندگان سبب تولید برنامه‌های ماندگار و فاخر می‌شود. منابعی را که پژوهشگر در اختیار برنامه‌ساز قرار می‌دهد هر چقدر کاربردی‌تر باشد، اثرگذاری آن در مخاطب بیشتر است.

محبوبه سمیعی، مدیر گروه کودک شبکه تهران هم در این نشست گفت: پژوهشگر در حکم مغز متفکر تولید است و تعامل هر چه بیشتر برنامه‌ساز و پژوهشگر منجر به تولید برنامه‌های ماندگار و اثرگذار می‌شود.

همچنین دُرنشان، مدیر پخش شبکه جام‌جم در این نشست گفت: هیچ اثر رسانه‌ای ماندگار نمی‌شود مگر این ‌که بر پایه پژوهش استوار باشد و هر چقدر پژوهش کاربردی‌تر باشد و مخاطب‌شناسی بهتر انجام شود در انتقال مفاهیم موفق‌تر هستیم.

وی با پیشنهاد تاسیس بانک ایده، طرح و پژوهش خاطرنشان کرد: برنامه‌سازان با رعایت فن و قواعد برنامه‌سازی و استفاده از تمام امکانات و اجزای برنامه و استفاده از تجربیات دیگران می‌توانند در تولید برنامه‌های ماندگار موفق‌تر عمل کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.