پیشنهاد عبدالله نوری به خاتمی

جام جم آنلاین: عبدالله نوری به سید محمد خاتمی گفته است که مهمترین مشکل اصلاح طلبان این است که اتاق فکر ندارند.

 بر اساس برآورد او در ایران ۵۰۰ اصلاح طلب جدی و سرشناس وجود دارند که حرفشان قابل اعتنا و اعتماد است. خاتمی از بین آن​ها می تواند ۵۰ نفر را به عنوان مشاور و ۲۰ نفر را به عنوان مشاور ارشد انتخاب کند تا درباره مسائل کشور بحث کنند و پیشنهاد بدهند.

به نوشته مشرق،نوری گفته است یکی از برنامه​های این اتاق فکر می​تواند انتخابات باشد و مشارکت یا عدم مشارکت یا شکل مشارکت در آینده سیاسی در آن بررسی شود. نه اینکه ناگهان یک روز قبل از انتخابات درباره آن تصمیم گیری شود.

 سازماندهی اصلاح طلبان

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: خاتمی سعی می کند اصلاح طلبانی که در چارچوب نظام حرکت می کنند را سازماندهی کند اما وی باید موضعش با رفقای سابق خود که تا سر حد خصومت با نظام و مردم پیش رفتند را مشخص کند.

حبیب الله عسگر اولادی درگفتگو با  باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده اذعان داشت:مردم در انتخابات مجلس نهم از اصلاح طلبان عبورکردند و لایه های گوناگون اصلاح طلبان نیز نتوانستند برای ورود به انتخابات مجلس نهم یک تصمیم واحد اتخاذ نمایند.

وی افزود: بخشی از اصلاح طلبان ضد انقلاب که عمدتا خارج نشین هستند بر طبل تحریم کوبیدند و برخی هم که در داخل بودند نتوانستند نظر واحدی داشته باشند و در برزخ عدم تحریم و تحریم گیر کردند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: اگر اصلاح طلبان یک آسیب شناسی ازعملکرد گذشته خود داشته باشند و بخواهند داخل نظام حرکت کنند کسی مانع آنها نیست ولی باید از همگرایی با آمریکا وغرب دست بردارند تا درنظر مردم جایگاهی داشته باشند.

 جنگ با ایران ساده نیست

فرمانده ارتش اسرائیل در گفتگو با  روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در خصوص احتمال در گیری با ایران گفت: این جنگ، جنگ ساده‌ای نخواهد بود، نه در جبهه جنگ و نه در خانه.
 
 “بنی گانتز” افزود:من نمی‌توانم قول دهم که هیچ موشکی به اسرائیل برخورد نکند. بسیاری از این موشک‌ها در اسرائیل فرود خواهد آمد.

وی با این حال تصریح کرد که آنچه وی و سران رژیم صهیونیستی تهدید ایران می‌خوانند، امری بالفعل نیست و در حال حاضر وجود ندارد.

 این امر را باید یک اعتراف ضمنی در خصوص عدم صحت ادعای صهیونیست‌ها در خصوص تلاش ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای دانست.

تیره روزی بانک های آمریکا

روزنامه فرانسوی لوموند در تحلیلی نوشت: بانک های اصلی آمریکایی آینده تیره و تاری دارند. 

این روزنامه فرانسوی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بانک تجاری مورگان استانلی پنجشنبه نوزده آوریل میزان ضرر خالص خود برای سه ماهه اول سال را صد و نوزده میلیون دلار اعلام کرد در حالیکه  این بانک در زمان مشابه در سال قبل در حاشیه سود قرار داشت.

لوموند نوشت: اغلب بانک های آمریکایی آینده ناروشنی دارند. این بانک ها در معرض خطر جدی کاهش رتبه اعتباری شان از سوی آژانس مودیز هستند که در نیمه ماه مه اعلام خواهد شد. رتبه اعتباری بانک های گلدمن ساکس و جی پی مورگان نیز ممکن است کاهش یابد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.