پیشنهاد محدودیت گذرنامه دختران زیر ۴۰ سال با قانون اساسی مطابقت ندارد

۳۰م آذر ،

یک حقوقدان گفت: پیشنهاد محدودیت گذرنامه دختران زیر ۴۰ سال با قانون اساسی مطابقت ندارد، برخی زنان و دختران را ضعیف می‌بینند و تصور می‌کنند که باید از آنها توسط مردی (پدر، برادر و یا شوهر) حمایت شود، متاسفانه پیشنهادهای مذکور زمینه‌های نفوذ خارجی را افزایش می‌دهد.

گیتی پورفاضل در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی مجلس دربارهٔ محدوددیت سنی دختران زیر ۴۰ اظهار داشت: زنان و دختران کشور در شرایط کنونی کشور تلاش می‌کنند به جایگاه متعالی زن ایرانی دست یابند که متاسفانه ایجاد محدودیت‌های این‌چنینی سرخوردگی در میان زنان و دختران ایجاد می‌کند.

این حقوقدان با بیان اینکه این پیشنهاد با موازین حقوقی مطابقت ندارد، تصریح کرد: چگونه می‌توان با وجود پیشنهاد مذکور به این نتیجه رسید که زن ۲۰ ساله مطلقه از دختر ۳۵ ساله مجرد بیشتر می‌فهد؟ قانونگذاران نباید از طریق ایجاد قوانین جدید مبهم، زمینه سردرگمی بیشتر را در جامعه ایجاد کنند.

وی افزود: یکی از دلایلی که برای طرح این پیشنهاد مطرح می‌شد قاچاق انسان است که به نظر می‌رسد توجیه غیرقابل دفاعی باشد، دختران زیر ۴۰ سالی که دارای بلوغ فکری می باشند هیچگاه در دام قاچاق چیان انسان گرفتار نمی‌شوند، آنهایی هم که به رشد عقلی و ذهنی نرسیده باشند از طرق دیگر می‌توانند به باندهای مجرمانه بپیوند.

پورفاضل اینگونه طرحها با قانون مدنی و قانون اساسی مخالف دانست، گفت: برخی زنان و دختران را ضعیف می‌بینند و تصور می‌کنند که باید از آنها توسط مردی (پدر، برادر و یا شوهر) حمایت شود، متاسفانه پیشنهادهای مذکور زمینه‌های نفوذ خارجی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.