پیشنهاد مقامات عربستانی به مرسی برای پیوستن مصر به شورای همکاری خلیج فارس

روزنامه هرالد تریبون آمریکا، در تازه ترین شماره خود از پیشنهاد مقامات عربستانی به محمد مرسی برای پیوستن مصر به شورای همکاری خلیج فارس خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ این روزنامه در ارزیابی سفر مرسی به عربستان و دیدار وی با ملک عبدالله، می نویسد؛ مرسی پس از دیدار با پادشاه و ولیعهد عربستان و توافق در گسترش همکاری دو کشور، با پیشنهاد پیوستن به جمع اعضای شورای همکاری خلیج فارس روبرو شد که وی پاسخ به این پیشنهاد را به دیدار بعدی بین مقامات دو کشور موکول کرد.
 
در همین باره، هرالد تریبون می افزاید؛ همزمان با سفر مرسی به عربستان، تظاهرات گسترده معرتضان جهره عمومی عربستان را با تنش مواجه کرد و این کشور مناطق شرقی خود را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داد و به نوعی به پادگانی نظامی تبدیل کرد.
 
هرالد تریبون به نگرانی مقامات عربستانی در مورد قدرت گیری اخوان المسلمین و تاثیر آن در صحنه سیاسی عربستان هم اشاره می کند و آن را از اختلافات دو کشور بر می شمارد.
 
گفتنی است؛ این روزنامه در پایان تحلیل خود، پیوستن مصر به شورای همکاری خلیج فارس را با تردید می نگرد و اوضاع این روزهای مصر و اختلاف بین قوای این کشور را دلیل عدم تفاهم در این موضوع می داند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.