پیش‌بینی اشد مجازات برای تکرار جرم

۲۲ آبان ،

رومیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: قانون برای مجرمی که طی سومین یا چهارمین مرتبه مرتکب تکرار جرمی می‌شود مجازات اعدام پیش‌بینی کرده است.

میر هادی قره سید رومیانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به راهکارهای کاهش تکرار جرم در سطح جامعه اظهار داشت: نگاه جامعه نسبت به مجرمان پس از آزادی نقش موثری در کاهش تکرار جرایم بعدی آنها دارد.

این حقوقدان ادامه داد: در بررسی فرآیند تکرار جرم از سوی برخی مجرمان به این نتیجه می‌رسیم که جامعه برای پذیرش آنها به عنوان فردی که در نهایت سلامت فکری زندگی می‌کنند شرایط لازم را فراهم نکرده است.

وی تصریح کرد: وقتی مجرمی پس از آزادی از سوی آحاد جامعه پذیرفته شود و جرم او غفلت و جهالت تلقی شود ضمن این که از مجازات پیش بینی شده در قانون برای تکرار جرم اطلاع داشته باشد، قطعا دچار تخلف نخواهد شد.
 
این عضو کمیسیون حقوقی مجلس ادامه داد: در صورتی که مجرمی پس از ارتکاب جرم مجازات شود و در وقت دیگری همان جرم را تکرار کند، قانون برای چنین مجرمانی تشدید مجازات را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به مجازات پیش بینی شده برای شخصی که مرتکب تکرار جرم می‌شود افزود : هرشخصی که به سبب حکم دادگاه به مجازات تعزیری و یا بازدارنده محکوم شود چنانچه بعد از اجرای حکم مجددا مرتکب جرم شود دادگاه می‌تواند در صورت لزوم مجازات وی را تشدید کند.

رومیانی در ادامه مطرح کرد : در برخی از موارد قانون برای مجرمی که طی سومین یا چهارمین مرتبه مرتکب تکرار جرمی می‌شود مجازات اعدام پیش‌بینی کرده است.

 این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه  هدف از پیشگیری جرم، کاهش شیوع  یک رخداد است خاطر نشان کرد: اقدامات پیشگیرانه از جرم با جرم انگاری رفتار‌ها و اجرای حکم مرتکبین اعمل مجرمانه، عاملی موثر و سازنده  در جهتی پیشگیری از تکرار جرم  تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.