پیش دبستانی، تکلیف آموزش و پرورش نیست

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: دوره پیش دبستانی مربوط به چهار ساله ها و پنج ساله هاست و از نظر قانون غیر دولتی است و اگر در مدارس ما حضور دارند، مدارس به آنها اجاره داده می شود؛ یعنی جزء نظام رسمی الزامی نیست و ارتباطی هم به نظام آموزشی ۳-۳-۶ ندارد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگوبا پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره وضعیت دوره پیش دبستانی در نظام آموزشی ۳-۳-۶ اظهار داشت: پیش دبستانی در قانون غیر دولتی است و نظام مورد مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی ازشش سالگی آغازمی شود که شامل؛ شش سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال متوسطه است.

وی افزود: بنابراین پیش دبستانی مربوط به چهار ساله ها و پنج ساله هاست و از نظر قانون غیر دولتی هستند و اگر در مدارس ما حضور دارند، مدارس به آنها اجاره داده می شود؛ یعنی جزء نظام رسمی الزامی نیست و ارتباطی هم به نظام آموزشی ۳-۳-۶ ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در عین حال یادآور شد: البته محتوای مورد نیاز این دوره به درخواست برگزارکنندگان از سوی وزارت آموزش و پرورش آماده می شود. همچنین نظارت بر روی این دوره و صدور مجوز نیز از سوی این وزارتخانه است اما این که معلم را ما استخدام یا دانش آموزان را تکفل کنیم، قانون این تکلیف را به آموزش و پرورش نداده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.