پیکر شهید بحرینی در اسارت پلیس

جام جم آنلاین: پلیس برای پیشگیری از افزایش اعتراضات، از تحویل پیکر یک جوان کشته شده در تظاهرات شامگاه جمعه به خانوادۀ وی خودداری کرده است.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، منامه، پایتخت بحرین روز یکشنبه نیز ناآرام بود.

برغم ادامۀ درگیری‌ها میان پلیس و معترضان در این روز، مسابقات فرمول یک نیز همزمان برگزار شد که مخالفان برگزاری آن را به عنوان یک اقدام تبلیغاتی از سوی خانوادۀ سلطنتی بحرین عنوان می کنند.

پلیس برای پیشگیری از افزایش اعتراضات، از تحویل پیکر یک جوان کشته شده در تظاهرات شامگاه جمعه به خانوادۀ وی خودداری کرده است.

“هادی آل موسوی”، سخنگوی دیده بان حقوق بشر بحرین می گوید: نیروهای امنیتی پیکر این جوان را به دلیل برگزاری مسابقات فرمول یک به خانوادۀ وی تحویل نداده اند چرا که نگران بودند که مراسم به خاکسپاری این جوان برگزاری این مسابقات را تحت تاثیر قرار دهد.

خانوادۀ این جوان کشته شده می گویند که مقامات دولتی حتی اجازۀ دیدن جسد “صلاح عباس حبیب” را نیز به آنان نداده اند.

با مرگ این جوان، شمار کشته شدگان اعتراضات اخیر در بحرین به ۳۶ نفر رسیده است. این اعتراضات از روز چهاردهم آوریل به مناسبت سالروز آغاز مخالفت‌ها علیه حاکمان این کشور شدت یافته است.

حامد بن عیسا آل خلیفه پیش از برگزاری مسابقات فرمول یک قول انجام اصلاحات سیاسی در این کشور را داده بود اما مخالفان می گویند این اظهارات تنها برای آرام کردن اوضاع در طول زمان برگزاری این مسابقات بوده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.