پیوس: آپیا به درد پرسپولیس نمی‌خورد

۲۲ آبان ،

    فرشاد پیوس در مورد دیدار حساس تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل مقابل ازبکستان گفت: فکر می‌کنم این دیدار راحت‌تر از مسابقه با کره جنوبی باشد. بعد از پیروزی در دیدار پیشی بازیکنان بسیار با انگیزه و روحیه بیشتری تمرینات خود را دنبال می‌کنند و شور و اشتیاق مناسبی دارند.

به گزارش تفسیری فارس، وی افزود: ازبکستان تیم فیزیکی است اگر بتوانیم با تکنیک از کناره‌ها رد شویم می‌توانیم به نتیجه برسیم. ازبکستان را از کره ضعیف‌تر می‌بینیم و اگر با آرامش بازی کنیم می‌توانیم ۳ امتیاز را بگیریم و صعود‌مان را به جام جهانی تقریبا قطعی کنیم.

پیوس تاکید کرد: در این دیدار باید با برنامه و حساب شده بازی کنیم، نباید از ابتدا فشار بیاوریم و با صبر و حوصله پس از ایجاد موقعیت‌های مناسب به گل برسیم. از هواداران می خواهم استادیوم را پر کنند و  به عنوان یار دوازدهم تا لحظه آخر تیم‌ ملی را حمایت کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد پیروزی ایران در دور رفت مقابل ازبکستان با وجود نبودن ۵ بازیکن اصلی ازبکستان، خاطرنشان کرد: در دور رفت در اولین مسابقه خود به مصاف ازبکستان رفتیم. در تورنمنت‌ها معمولا بازی‌های اول بسیار سخت است، در آن دیدار خدا کمک کرد و در حالی که حق‌مان برد نبود ۳ امتیاز را کسب کردیم. بعد از آن بازی رفته رفته بهتر شدیم. رفاقت‌ها در تیم بیشتر شد و اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار داریم. با بازیکنان جوان و با تجربه‌ای که در اختیار داریم از لحاظ تکنیکی می‌توانیم بر حریف خود غلبه کنیم و پیروز از زمین خارج شویم.

وی در مورد شکست سنگین تیم ملی جوانان مقابل کره جنوبی و نرسیدن به جام جهانی جوانان گفت: کفاشیان باید در رده‌‌های سنی پایه مخصوصا جوانان تغییراتی را ایجاد کند. در این رده باید اشخاصی که فوتبالی می باشند و متاسفانه بیرون از گود نشستند را وارد کنند. فدراسیون زحمات زیادی کشیده اما در بخش پایه باید سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند.

پیوس خاطرنشان کرد: روز قبل دیدیم که کره جنوبی چقدر خوب و روان مقابل ایران بازی کرد. آنها سرمایه گذاری کردند اما ما توجه زیادی به تیم‌های پایه نداریم. درست است تیم نوجوانان ما به جام جهانی صعود کرد اما آنها هم نتوانستند قهرمان رقابت‌ها آسیا شوند.

بازیکنان سابق تیم پرسپولیس در مورد احتمال جذب آپیا در جمع سرخپوشان گفت: این بازیکن یک سال است از فوتبال دور بوده و مثل اینکه مصدومیتی را پشت سر گذاشته است. با توجه به اینکه سن او هم بالا است و تفاوت چندانی با بازیکنان خودمان ندارد جذب او نمی‌تواند مفید باشد.در پرسپولیس هیچ وقت بازیکن خارجی خوبی ندیدیم. بازیکنی باید جذب شود که از بازیکنان ما یک سر و گردن بالاتر باشد. در غیر این صورت تنها پولمان را هدر دادیم و این نفرات نمی‌توانند بار ما را به مقصد برسانند.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.