پیوند موسیقی با تصویر، جذابیت این هنر را افزایش می دهد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در ششمین همایش سالانه شعر، موسیقی و نماهنگ؛ حسین تقی پور رئیس مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: امروزه موسیقی به شکل دهه ۴۰ و یا ۵۰ عرضه نمی شود بلکه برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب حتما باید با تصویر پیوند بخورد.
وی ادامه داد: هم اکنون در شبکه های بین المللی به صورت ۲۴ ساعته شاهد پخش موسیقی های تصویری هستیم زیرا این قالب ها شکل های جذابی است تا بسیاری از بزرگان عرصه هنر کارهای خود در این قالب ها عرضه کنند.
تقی پور اظهار داشت: آثاری که در مرکز موسیقی صدا و سیما تولید می شود در درجه اول از مبنای علمی برخوردار است و جذابیت و سایر جنبه ها به ترتیب در دسته های دیگر قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: بیشتر شعرهای مورد استفاده در مرکز موسیقی صدا و سیما ابتدا در خانه شعر و ترانه این مرکز و زیر نظر استاد محمد علی بهمنی تولید می شود.
تقی پور در ادامه افزود: به وسیله راه اندازی خانه شعر و ترانه، شعر به شورای عالی مرکز موسیقی راه پیدا کرد و از این راه وارد چرخه تولید شد.
تقی پور با اشاره به ملاک مرکز موسیقی برای تولید یک اثر؛ تصریح کرد: ملاک ما برای تولید یک اثر این است که بتوان آن کار را همراه با اعضای خانواده شنید و به شنیدن آن افتخار کرد.
وی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۱۵ روز است که کانون آهنگسازان جوان را در خانه شعر و ترانه مرکز موسیقی راه اندازی کرده ایم.
مصطفی کمال پور تراب آهنگساز در این مراسم تصریح کرد: برای خواندن شعر، بیان لازم است یعنی نکاتی در شعر هست که باید آنها را برجسته تر بیان کرد.
حسن ریاحی آهنگساز گفت: ضرورت ایجاد جذابیت در هنر موسیقی بخشی از زیبایی شناسی در این هنر به شمار می رود.
وی ادامه داد: موسیقی هنری است که از رنگ و حجم هیچ بهره ای نبرده و هنری انتزاعی به شمار می رود و به همین سبب به وسیله اصوات باید جذابیت ایجاد کند.
محمد علی بهمنی شاعر در ششمین همایش سالانه شعر، موسیقی و نماهنگ اظهار داشت: ترانه را در روزگار کنونی خیلی باور دارم و متاسفانه گاهی اوقات این ترانه ها شنیده نمی شود.
وی ادامه داد: بارها از افرادی که شرکت های حامی آلبوم های موسیقی دارند برای ایجاد بانکی از ترانه ها، تقاضا کرده ام اما متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
بهمنی اظهار داشت: هنگامی که در جمع جوانان و در خانه شعر و ترانه مرکز موسیقی هستم احساس می کنم نسل من خیلی بی خبر بوده است.
وی افزود: این جوانها را باید باور داشت و مراقب بود تا آنها در آتش برخی از آلبوم های تولید شده نسوزند.
بهمنی در ادامه اظهار داشت: ترانه سرای امروز، هنگامی که اثر خود را به آهنگساز ارائه می دهد باید با آهنگساز در تعامل باشد و آهنگساز حداقل یک بار این کلام را گوش دهد تا بتواند حس شاعر را درک کند.
این پیشکسوت عرصه شعر و ادبیات با اشاره به نفوذ زبان فارسی تصریح کرد: زبان فارسی نافذترین زبان دنیا است و از شاعران و آهنگسازان خواهش می کنم تا حداقل یکبار زبان معیار را تجربه کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: شاعران و آهنگسازان با تجربه زبان معیار، به طور یقین نوع اندیشه شان تغییر می کند و حتی شاید بساری از ناگفته های آنها شنیده شود.
گفتنی است؛ ششمین همایش سالانه شعر موسیقی و نماهنگ با اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیما در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور اساتید حوزه شعر و موسیقی به پایان رسید./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.