پیگیری معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهرداری

پیگیری معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهرداری

جام جم آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پیگیری و مداومت وزارت علوم برای طرح مجدد بحث معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهرداری و همچنین معافیت پرداخت هزینه آب، ‌برق و گاز خبر داد و گفت: این موضوع مجددا در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

سید جواد ساداتی نژاد ، با بیان اینکه پیشنهاد معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهرداری امسال نیز در مجلس شورای اسلامی رای لازم را نیاورد و تصویب نشد، تصریح کرد: بسیاری از شهرداری‌ها با دانشگاه‌های شهر خود همکاری لازم را نشان می‌دهند و تعداد اندکی از آنها در این میان بر پرداخت عوارض پافشاری و تاکید زیاد دارند.

وی با پیشنهاد این موضوع که شهرداری‌ها در قبال عوارض خود از دانشگاه‌ها خدمات علمی و پژوهشی دریافت کنند، تصریح کرد: شهرداری‌ها در امور مختلف خود به خدمات علمی و پژوهشی نیاز دارند، بر این اساس شهرداری‌ها می‌توانند با تقویت تعامل با دانشگاه‌ها در قبال عوارض خود از همکاری مراکز دانشگاهی در انجام پروژه‌های تحقیقاتی بهره مند شوند.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین طرح معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز به دلیل آموزشی بودن این مراکز در زمان تصویب لایحه بودجه در مجلس مطرح شد که متاسفانه به تصویب نرسید و دانشگاه‌ها همچون گذشته باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.