پی‌گیری لغو روادید با ۶۰ کشور در سفر رئیس ‌سازمان میراث فرهنگی به نیویورک

خبرگزاری آریا-منوچهر جهانیان از پیگیری لغو روادید با ۶۰ کشور و ملاقات‌های دوجانبه رئیس‌ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سران کشورها در نیویورک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور اظهار داشت: با توجه به حضور رئیس‌جمهور، روسای کشورهای مختلف، وزیر امور خارجه و رئیس‌ سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری در مجمع عمومی سازمان ملل موضوع لغو روادید ایران با ۶۰ کشور در حاشیه این مجمع ‌پی‌گیری و بررسی می‌شود.
معاون گردشگری کشور همچنین در رابطه با پیش‌بینی میزان سفرها در هفته گردشگری امسال بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از جمله تخفیفات پیش‌بینی شده و برگزاری تورهای رایگان استان‌گردی در ۵۰ مسیر؛ پیش‌بینی می‌شود در هفته گردشگری امسال نیز حجم سفرها به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.
جهانیان همچنین در رابطه با حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در صدد است امسال نیز همانند سال‌های گذشته و با همکاری بخش خصوصی در نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله جاتای ژاپن، ورشو، ایتالیا، آلمان و انگلستان شرکت کند.
وی  با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه گردشگری مالزی تصریح کرد: ایران امسال در کنار بخش خصوصی در نمایشگاه گردشگری ماتای مالزی شرکت و حضوری فعال با تاثیرات قابل ملاحظه‌ای داشت.
معاون گردشگری کشوردر نشست خبری امروز خود برنامه‌های هفته گردشگری را با توجه به نام‌گذاری روز جهانی جهانگردی به عنوان گردشگری و انرژی‌‌های پایدار خواند و اظهار داشت : نام‌گذاری روزهای هفته گردشگری که از ۶ مهرماه آغاز و تا ۱۲ مهرماه ادامه دارد به ترتیب عبارتند از: روز اول گردشگری، میراث طبیعی و پایدار، روز دوم گردشگری، میراث معنوی، تمدن ایرانی اسلامی، روز سوم گردشگری، رسانه و آموزش، روز چهارم گردشگری، سرمایه ملی، جایگزین‌ درآمدهای نفتی، روز پنجم گردشگری، سرمایه‌گذاری، رونق و شکوفایی اقتصادی، روز ششم گردشگری، استانداردسازی، ارتقای کیفیت خدمات و روز هفتم نیز گردشگری، هنر ماندگار و مفاخر ایرانی.
معاون گردشگری کشور در رابطه با دلایل و رویکردهای انتخاب نام روزهای هفته گردشگری اظهار داشت: با توجه به نامگذاری روز جهانی جهانگردی با تکیه بر انرژی‌ پایدار، روز اول هفته گردشگری در ایران نیز با رویکرد بهره‌برداری از انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر در صنعت گردشگری به عنوان صنعت سبز و پاک و بهره‌برداری مسوولانه از منابع طبیعی و توجه ویژه به اکوتوریسم نام‌گذاری شده است.
وی با اشاره به لزوم توجه به میراث معنوی کشور در رابطه با رویکرد نام‌گذاری روز دوم هفته گردشگری بیان کرد: نام‌گذاری روز دوم هفته گردشگری با رویکرد معنویت،‌ارتقای سلامت، ایجاد شور و نشاط اجتماعی همراه با ترویج فرهنگ گردشگری و توجه ویژه به میراث معنوی و تمدن اسلامی ایرانی و در راستای تقویت احساس اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام‌گذاری شده است.
معاون گردشگری کشور در ادامه تقدیر از رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه گردشگری را در روز گردشگری، رسانه و آموزش از جمله برنامه‌های این روز خواند و گفت: نام‌گذاری این روز با هدف معرفی نقش رسانه‌ها در شناساندن توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشور به هموطنان و گردشگران بین‌المللی و با توجه به جایگاه فرهنگ، آموزش و لزوم شناخت میراث کهن اسلامی ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی و آموزش بهینه راهنمایان و دست‌اندرکاران گردشگری صورت گرفت.
همچنین معاون گردشگری کشورتوجه به شعار سال جاری در رابطه با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را رویکرد انتخاب نام روز چهارم هفته گردشگری به عنوان سرمایه‌ ملی، جایگزین درآمدهای نفت نامید و ادامه داد: این شعار با رویکرد نگاه ویژه و علمی به صنعت گردشگری و در راستای افزایش تولید ناخالص داخلی به عنوان یک سرمایه ملی که می‌تواند جایگزین درآمدهای نفت باشد انتخاب شده است.
وی در ارتباط با انتخاب نام روز پنجم هفته گردشگری نیز اظهار داشت: رویکرد انتخاب این روز نیز با عنوان گردشگری، سرمایه‌گذاری، رونق و شکوفایی اقتصادی نیز در راستای رفع موانع و محدودیت‌های موجود و تامین منابع مالی و اعتبارات داخلی و خارجی و بهر‌ه‌برداری جوامع میزبان محلی از مزایای توسعه صنعت گردشگری بوده است.
جهانیان در رابطه با رویکرد نام‌گذاری روز گردشگری، استانداردسازی و ارتقای کیفیت خدمات نیز بیان کرد: این روز نیز با رویکرد توجه به نقش استانداردسازی در ارتقای کیفیت خدمات برای بخش‌های اقامتی و پذیرایی، حمل و نقل، تورگردانی و غیره با هدف بالا بردن سطح رضایتمندی گردشگران نام‌گذاری شده است.
معاون گردشگری کشور در پایان اظهار داشت : در روز آخر هفته گردشگری که با عنوان هنر ماندگار و مفاخر ایرانی نام‌گذاری شده حمایت، ترویج و نشر هنرهای ایرانی اسلامی بر صنایع دستی به عنوان میراث ملی ایرانی اسلامی که قابلیت جذب سرمایه‌های خارجی در بخش گردشگری را دارد و تکریم از مفاخر و مشاهیر ایران‌زمین، صاحبنظران، اندیشمندان،‌ پیش‌کسوتان و فعالان صنعت گردشگری مورد توجه بوده است.  


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.