پژوهشنامه ادبیات کودک پیشنهاد خرید کتاب به خانواده‌ها می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، فصلنامه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان با همکاری موسسه شهر کتاب اقدام به تهیه و تدوین فهرستی از کتاب‌های مناسب برای مخاطبان کودک و نوجوان با عنوان «لاک‌پشت پرنده» کرده‌ است.

این فهرست که در بخشی مجزا از این فصلنامه ارائه می‌شود با بررسی آثار منتشر شده برای مخاطبان کودک و نوجوان در هر فصل، برترین آثار را برای معرفی به خانواده در خود می‌گنجاند.

این گروه از کارشناسان، منتقدان و نویسندگانِ در حوزه‌ ادبیات کودک و نوجوان کتاب‌های منتشرشده در هر فصل را بررسی کرده و کتاب‌های برجسته‌ را در سه رتبه شامل کتاب‌های راه‌یافته به فهرست، کتاب‌های خوب و کتاب‌های عالی به مخاطبان معرفی می‌کنند.

این فهرست در فصل نخست از انتشار دور جدید پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان به آثار داستانی و کتاب‌های تصویری در حوزه‌ تألیف و ترجمه متمرکز شده است و در فصل‌های آتی به انتخاب اثر در حوزه‌ دین، علوم‌انسانی، علمی و آموزشی نیز می‌‍پردازد.

این فهرست با همکاری مشترک پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و شهر کتاب تهیه می‌شود، اما از نظر علمی مستقل از این دو نهاد است. در واقع، فهرست لاک‌پشت پرنده خود یک نهاد مستقل است. داورها استقلال کامل دارند و این دو مؤسسه هیچ دخالتی در انتخاب‌های آنان ندارند. همچنین در هر فصل داورها ملاک‌ها و معیارهای خود را به صورت مکتوب اعلام خواهند کرد.

معصومه انصاریان، شکوه حاجی‌نصرالله، شیوا حریری، لاله جعفری، شادی خوشکار، حسین شیخ‌الاسلامی، گیسو فغفوری، حدیث‌ لزرغلامی، مریم محمدخانی، رویا مکتبی، ربابه میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی در حال حاضر داوران این فهرست را تشکیل می‌دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.