پژوهشگران در میزان تاثیر داروهای ضدافسردگی در بیماران اوتیسم تردید دارند

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی /۰۲/۰۶
پژوهشگران امریکایی گفتند تحقیقات نشان می دهد در مزایای استفاده از داروهای ضد افسردگی در درمان رفتارهای تکراری در کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است اغراق شده باشد.
به گزارش یونایندپرس از آن اربور ، ماریا کاراسکو سرپرست پژوهشگران امریکایی از دانشگاه میشیگان در «آن آربور» گفت پژوهشگران ۱۵ آزمایش دو سویه کور روی مواد کند کننده بازجذب سروتونین در مقایسه با دارونما انجام دادند که مدت درمان در آنها دست کم چهار هفته بود.
پنج بررسی منتشر شده و یک بررسی منتشر نشده در این تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفت.
این تحقیق که نتیجه آن در نشریه طب اطفال منتشر شده است نشان می دهد که در شش آزمایش ، که شامل ۳۶۵ بیمار بود ، داروهای ضد افسردگی تاثیر کمی روی رفتارهای تکرار شونده مانند وسواس فکری و وسواس عملی در اوتیسم داشتند. در سه آزمایش نیز تاثیر بیشتر و در سه آزمایش نیز هیچ تاثیری مشاهده نشد.
کاراسکو گفت :«درمان دارویی رفتارهای تکرار شونده در اوتیسم اغلب دشوار است و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. هنوز درمان های دارویی برای درمان این جنبه بسیار مهم در اوتیسم وجود ندارد اما به شدت به چنین درمان هایی نیاز داریم.»
پژوهشگران دریافتند در بسیاری از مقاله ها و مطالب منتشر شده جانبدارانه درباره تاثیرات این داروها اظهار نظر شده است. استفاده از داده های بررسی هایی که در آنها نتیجه استفاده از این داروها مثبت بوده است و بی توجهی به بررسی های منتشر نشده موجب نشر جانبدارانه نتایج بررسی ها می شود و تلقی اغراق شده ای از تاثیر این داروها به ذهن متبادر می شود.
۱۳۲/۱۵۴

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.