پژوهش‌های جدید سن میانسالی را ۵۵ سالگی اعلام کردند.

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، سن میانسالی بسیار دیرتر از آنچه پیش از این تصور می‌شد، آغاز می‌شود.

 

 miyan sal

 

 

در مطالعات قبلی پایان دوره جوانی و آغاز دوره میانسالی از سن ۳۶ سالگی اعلام شده بود، اما تحقیقات جدید شروع این دوره را در میانه دهه ششم زندگی یعنی سن ۵۵ سالگی تخمین می‌زنند.

 

در مطالعه اخیر که توسط سازمان خیریه Age UK انجام شده است، دیدگاه شهروندان اروپایی به دوره میانسالی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

نظرسنجی صورت گرفته از یک هزار شهروند انگلیسی بالای ۵۰ سال نشان می‌دهد، حدود ۷۰ درصد این افراد اواسط سن ۵۰ سالگی را آغاز دوره میانسالی می‌دانند و ۲۰ درصد نیز شروع این دوره را پس از ۶۰ سالگی عنوان می‌کنند.

 

همچنین یک پنجم افراد بر این باورند که دوره میانسالی بیشتر به نوع برداشت و تفکرات فرد بستگی دارد و نمی‌توان سن دقیقی برای شروع این دوره درنظر گرفت.

 

دیدگاه شهروندان اروپایی برای آغاز دوره پیری تقریبا یکسان است و متوسط سن برای آغاز این دوره سن ۶۲ سالگی اعلام شده است، اما اجماع کمتری درخصوص پایان دوره جوانی و آغاز میانسالی وجود دارد، بطوریکه شروع میانسالی در سوئد سن ۳۴ سالگی و در یونان سن ۵۴ سالگی اعلام شده است.

 

«گیل جکسون» مدیر پروژه تحقیقاتی تأکید می‌کند: مفهوم پیری در مقایسه با یک نسل قبل تغییر زیادی پیدا کرده و دیدگاه افراد میانسال با توجه به تغییر نوع نگرش به زندگی، جوان‌تر شده است؛ افراد میانسال از اعتماد به نفس و تجربه بالاتری به نسبت جوانان برخوردار بوده و ترس کمتری از اشتباه کردن دارند.

منبع:ایسنا

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.