پژوهش‌های کاربردی در حوزه بیمه

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی با تکیه بر اصلاح بیمه‌نامه‌های فعلی و پیشنهاد پوشش‌های بیمه‌ای تازه گفت: هیچ صنعتی توسعه نمی‌یابد مگر اینکه در جامعه به درک عمومی نزدیک شود.

ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه بیمه/ درک عمومی لازمه توسعه بیمه در کشور

به گزارش ممتاز به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، غدیر مهدوی اظهار داشت: دانش بیمه باید به صورت آکادمیک داخلی شود و هر اقدامی بدون پشتوانه‌های علمی و یا عدم همگرایی مانع توسعه این صنعت خواهد بود.

رئیس پژوهشکده بیمه گفت: توسعه صنعت بیمه با غنی‌سازی علمی و افزایش سرمایه‌های انسانی این صنعت و با تکیه بر ارتقای سطح علمی مدیران و کارشناسان از طریق حضور در دوره‌های دانشگاهی امکان‌پذیر است.

وی گفت: توسعه بیمه پس از کسب دانش و تخصص لازم نیازمند انتقال صحیح آن به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران است.

مهدوی افزود: اساساً توسعه یک امر عاریتی نیست و بر این اساس هیچ صنعتی توسعه نمی‌یابد مگر اینکه در جامعه به درک عمومی نزدیک شود.

وی با اشاره به ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی با تکیه بر اصلاح بیمه‌نامه‌های فعلی و پیشنهاد پوشش‌های بیمه‌ای تازه گفت: گروه‌های پژوهشی باید با مطالعه تمام جوانب بیمه‌نامه‌های رایج در بازار بیمه کشور سببات رشد و توسعه بیمه را فراهم آورند و طبیعی است که بررسی و مطالعه بیمه‌نامه‌ها در جایی به جز پژوهشکده بیمه قابل تصور نیست.

مهدوی همچنین با اشاره به نظرات رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر ارتقای دانش بیمه و مطالعه موردی در صنعت بیمه گفت: خوشبختانه همپوشانی دیدگاه‌ها و اهداف پژوهشکده با برنامه‌های ابلاغی توسط بیمه مرکزی دستاوردهای علمی و تحقیقاتی موفقیت‌آمیزی را پیش روی صنعت بیمه قرار خواهد داد.

رئیس پژوهشکده بیمه به تکمیل برنامه‌های قبل اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی رشته‌های مدیریت، اقتصاد بیمه و علوم اکچوئری در قالب دوره‌های دکتری با دانشگاه‌های مختلف در حال پیگیری است.

مهدوی به برنامه‌های آموزشی دوره قبل اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی با موسسه بیمه مالزی و جذب هیأت علمی و همچنین نهضت ترجمه و تألیف کتاب را نیز با جدیت دنبال می‌کنیم.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.