پژویان: صنعت خودروسازی انحصاری است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 پژویان: صنعت خودروسازی انحصاری است

پژویان: صنعت خودروسازی انحصاری است

ممتازنیوز: رئیس شورا و مرکز ملی رقابت گفت: شاخص های اقتصادی می گوید صنعت خودروسازی کشور صنعتی کاملا متمرکز و انحصاری است.

به گزارش ممتازنیوز، جمشید پژویان با بیان اینکه هر گونه اظهار نظر علمی باید متکی به اسناد و مدارک باشد، افزود: ممکن است خودروسازان بگویند بنظر ما صنعت خودروسازی انحصاری نیست اما ما در علم اقتصاد متغیرها را با شاخص هایی که داریم و مثل علوم فیزیک و شیمی در همه جای دنیا ثابت است، می سنجیم و این شاخص های اقتصادی می گوید این صنعت بسیار متمرکز و درجه انحصار در ان بالاست.
وی با بیان اینکه نظر خودروسازان و حتی وزیر صنعت نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد، گفت: اگر ایشان نظری دارد می تواند با شورای رقابت در میان بگذارد و ادله شورا را بشنود.
پژویان افزود: این طور نیسیت که اگر فقط اگر یک بنگاه باشد، انحصار است بلکه ممکن است ۵۰ بنگاه باشد اما فقط یکی از بنگاه ها ۹۰ درصد بازار را در اختیار داشته باشد و این به این معناست که انحصار دارد و به راحتی می تواند بازار را تحت تاثیر خودش قرار دهد، می تواند تولید را یکباره به نصف کاهش دهد و قیمت خودرو یا کالا را دو تا سه برابر افزایش دهد.
وی گفت: شورای رقابت بر مبنای دانش و با روش علمی اظهار نظر می کند و شاخص ها به مای می گویند تمرکز خیلی بالا یا پائین است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.