پژویان: گرانی خودرو غیرقانونی است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 پژویان: گرانی خودرو غیرقانونی است

پژویان: گرانی خودرو غیرقانونی است

ممتازنیوز: رئیس شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو گفت: تا زمان تبادل کامل اطلاعات بین وزارت صنعت و شورای رقابت هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی است.

به گزارش ممتازنیوز، جمشید پژویان در گفتگوی تلفنی با برنامه پایش شبکه یک گفت: بازار خودروی ایران یک بازار انحصاری است، چون هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور با تغییری هرچند اندک در حجم تولید خود، کاملا بر قیمت‌ها در بازار اثر می‌گذارند
رئیس شورای رقابت در این برنامه افزود: فضای انحصار فقط این نیست که یک تولیدکننده داشته باشیم، بلکه ممکن است بازار با وجود چندین تولیدکننده هم انحصاری باشد. برخی خودروسازان از اظهارات اخیر وزیر صنعت سواستفاده کردند. نظر وزیر به معنای افزایش قیمت نبوده است.
وی افزود: با وزیر صنعت و قائم مقام وی دیدار داشتم و مذاکرات هم مثبت بوده است. چه وزارت صنعت و چه شورای رقابت هم در جهت منافع مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان حرکت می کنند.
وی عنوان کرد: افزایش قیمت خودرو فقط منوط به تصمیم گیری شورای رقابت بر می گردد و من هم در این شورا فقط یک رای دارم. این شورا از نمایندگان مختلفی تشکیل شده است. خودروسازان در گذشته سود چهار هزار میلیارد تومانی هم برده اند اما بعد از آن شوک های قیمتی در بازار به وجود آمد.
به گفته وی قرار است چهارشنبه این هفته با حضور وزیر صنعت در جلسه شورای رقابت موضوع قیمت خودرو بررسی می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.