«پگاه آهنگرانی» به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

«پگاه آهنگرانی» بازیگر سینما و دارنده سیمرغ سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در دادگاه بدوی به ریاست قاضی مقیسه به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

خبراقتصادی; به گزارش خبرنگار ایرنا،«منیژه حکمت»کارگردان – تهیه کننده سینما و مادر «پگاه آهنگرانی» در مطلبی که دراختیار ایرنا قرار داده است،نوشته:

این بازیگر سینما قریب به سه سال است که از طرف دادسرای امنیت تهران ممنوع الخروج است و با وجود دعوت از سوی جشنواره های مختلف موفق به حضور در این اتفاقها نشده است. هم اینک فیلم «دربند» که این بازیگر برای بازی در آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده، بدون حضور وی در جشنواره شیکاگو حضور دارد .

خانواده این بازیگر ابراز امیدواری کردند که با توجه به شرایط کنونی کشور و جو همدلی ایجاد شده بین مردم و به ویژه هنرمندان، محدودیت های اعمال شده برای این بازیگر(آهنگرانی) و فیلم سازکاسته شود و در رای صادر شده تجدید نظر شود. 

حکمت همچنین در گفت و گو با خبرنگار ما خبرها انتشار یافته در بعضی رسانه ها مبنی بر بازداشت آهنگرانی را تکذیب کرد و گفت:من در صفحه شخصی ام در شبکه های اجتماعی تنها به انتشار یافتن خبر این حکم و اعتراض به آن مطلبی نوشته بودم،اما نمی دانم چرا بعضی رسانه ها خبر بازداشت پگاه را منتشر کرده اند.

حکمت توضیح داد:به طورقطع نسبت به این حکم اعتراض خواهیم کرد و خواهان تجدید نظر آن هستیم.

به گزارش ایرنا،«پگاه آهنگرانی»هنرپیشه و مستندساز و فرزند منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی از کارگردان سینماست.عنوان می گردد که سبب محکومیت این بازیگر فعالیت های اجتماعی و اظهارات سیاسی جانبدارانه و گفت وگو با رسانه های مغرض خارجی بوده است.

بازی در فیلم هایی نظیر «دختری با کفش های کتانی»،«راه ابریشم»،«ورود آقایان ممنوع» و «دربند» در کارنامه بازیگری آهنگرانی جای دارد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی برای اطلاع رسانی این خبر را از مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.