پیاده روی راهی برای کاهش فشار خون

۲۳فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: عضوکمیسیون فدراسیون جهانی کوهنوردی با بیان این که :« ساده ترین فعالیت ورزشی  که اشخاص مبتلا به فشار خون می توانند انجام دهند پیاده روی است ، پیاده روی به صورتی که تند باشد و فرد هنگام پیاده روی تعریق داشته باشد و دچار افزایش ضربان قلب شود ».افزود:« باید تعداد ضربان قلب به ۷۰ درصد ماکسیمم برسد ،فرمولی برای اندازه گیری ضربان قلب وجود دارد به این صورت که عدد ۲۲۰ از سن فرد کسر شود نتیجه حاصل از آن حداکثر ضربان قلب فرد را نشان می دهد».
دکتر حمید مساعدیان ، عضوکمیسیون فدراسیون جهانی کوهنوردی ،در گفت و گو با خبرنگار ممتاز نیوز گفت:« متاسفانه در بسیاری از مواقع اشخاص به صورت اتفاقی به بیماری پرفشاری خون خود پی می برند که ناچارند از دارو درمانی برای کنترل فشار خون خود استفاده کنند ،این در حالی است که ورزش درکنترل فشار خون تاثیر گذار است ».
وی در ادامه گفت :« معمولا در ابتدای پرفشاری خون (فشار خون بالاتر از سیزده بر روی هشت ) می توان از فعالیت های ورزشی برای کنترل فشار خون استفاده کرد . اشخاصی که به صورت منظم فعالیت ورزشی می کنند براحتی می توانند فشار خون خود را کنترل کنند .ابته شایان ذکراست که فشار خون هایی که ژنتیکی و ارثی باشد و فشار خون هایی که در سنین بالا (میانسالی ) بیشتر قابل کنترل است تا فشار خون هایی که ناشی از عوامل فیزیولوژیکی مثل بیماری های کلیوی است».

عضوکمیسیون فدراسیون جهانی کوهنوردی با بیان این که :« ساده ترین فعالیت ورزشی  که اشخاص مبتلا به فشار خون می توانند انجام دهند پیاده روی است ، پیاده روی به صورتی که تند باشد و فرد هنگام پیاده روی تعریق داشته باشد و دچار افزایش ضربان قلب شود ».افزود:« باید تعداد ضربان قلب به ۷۰ درصد ماکسیمم برسد ،فرمولی برای اندازه گیری ضربان قلب وجود دارد به این صورت که عدد ۲۲۰ از سن فرد کسر شود نتیجه حاصل از آن حداکثر ضربان قلب فرد را نشان می دهد».

وی در ادامه گفت:« در هنگام انجام فعالیت ورزشی فشار خون به حداکثر میزان خود می رسد اما پس از پایان فعالیت ورزشی و زمان استراحت فشار خون کاهش می یابد ».

حمید مساعدیان ورزشی را که به اشخاص مبتلا به فشار خون پیشنهاد می دهد را به این صورت بیان میکند :« فعالیت های ورزشی هوازی و استقامتی مثل پیاده روی تند ،دویدن ،کوه نوردی ، شنا و دو چرخه سواری و سایر فعالیت ها ی که درطولانی مدت انجام می گردد».

این کارشناس پزشکی ورزشی ،تاکید کرد:«پر فشاری خون از بیماری های شایعی است که عوارض بیشماری را به همراه دارد مانند سکته های قلبی ، سکته های مغزی . اگر اشخاص فشار خون خود را کنترل کنند ازابتلا به فشار خون جلوگیری می کنند و می توانند سال های بیشتری را زنده بمانند».

وی در پایان تاکید کرد :« با توجه به آغاز سال نو اشخاص باید برنامه ریزی جدی در رابطه با شیوه زندگی و انجام فعالیت ورزشی در سال نو کنند تا از ابتلا به بیماری هایی از قبیل فشار خون در امان بمانند و سلامتی خود را ارتقا ببخشند».

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.