پیامدهای افزایش قیمت سوخت در مغرب

دولت مغرب هفته گذشته بعداز دیدار نمایندگان اتحادیه حمل ونقل با ‘ عبدالاله ابن کران’ نخست وزیرو ‘ عبدالعزیز الرباح’ وزیر حمل ونقل و تجهیزات مغرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قیمت سوخت در این کشور بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

‘عبدالاله حفیظی’ رییس اتحادیه حمل و نقل وابسته به اتحادیه پیمانکاران مغرب گفت که بدنبال افزایش قیمت سوخت، این اتحادیه کرایه حمل کالا را ۱۰ درصد و کرایه حمل مسافر را ۷ درصد افزایش داده است.

‘ فواد الایوبی الادریسی ‘ رییس اتحادیه مسافربران عمومی مغرب گفت که به علت محدودیت قدرت خرید مردم مغرب، افزایش کرایه حمل ونقل راه حل خوبی در واکنش به افزایش قیمت سوخت نیست.

وی افزود: راه حل بهتر کاهش مالیات است.

دولت مغرب قیمت بنزین را ۲۰ درصد و قیمت گازوئیل را ۱۰ درصد افزایش داده است.

نخست وزیر مغرب با یادآوری ۶ بار افزایش قیمت سوخت در مغرب در سالهای اخیر ، در این مرحله نیز این افزایش را ‘ واجب ، لازم و ضروری’ دانسته است حتی اگر پیامدهایی منفی بر زندگی شهروندان مغربی داشته باشد.

وی که از شهروندان مغربی خواسته است تا تصمیم افزایش قیمت سوخت را درک کنند، از اقدام اتحادیه حمل ونقل در افزایش کرایه حمل و نقل ابراز تاسف کرد.

این تغییر در قیمت سوخت و کرایه حمل نقل موجب برگزاری تظاهرات اعتراضی مردم مغرب شد.

مردم مغرب در تظاهراتی بزرگ در شهر دارالبیضاء به افزایش قیمت سوخت و کرایه حمل ونقل اعتراض کردند.

این تظاهرات با نشست نخست وزیر مغرب و روسای شرکت های حمل ونقل این کشور همزمان شد و بویژه اتحادیه های رانندگان خواستار کاهش قیمت سوخت شدند.

قرار است اگر دولت مغرب با کاهش قیمت سوخت موافقت نکند یک تظاهرات از شهر دارالبیضاء تا شهر رباط پایتخت این کشور برگزار شود.

خاورم **۱۳۲۴**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۹۳۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.