پیامک‌های تبلیغاتی آزاد شدند!

۲۰م آذر ،

از اواخر هفته قبل مشترکان تلفن همراه از دریافت حجم انبوهی از پیامک‌های تبلیغاتی خبر دادند که سببات گلایه ایشان را نیز فراهم آورده است.
به گزارش خبرنگار موبنا نکته قابل تامل آنکه این مشترکان تلفن‌همراه پیش از این خواستار لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی شده بودند، اما از هفته قبل دورجدیدی از ارسال این دست پیامک‌ها آغاز شده و گویی تقاضای مشترکان برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مورد توجه قرار نگرفته است.
نمونه پیامک‌های مذکور که گاه به کرات نیز به دست مشترکان رسیده است نیز قابل توجه است. “مشترک گرامی، روزتان را با کلام خداوند و شان نزول آیات متبرک کنید؛ کافیست noor را به ۲۰۳۰ ارسال کنید و برنده خوش شانس قرعه کشی هفتگی ما باشید.”
متن پیامک دیگری که هفته قبل و به شکل انبوه به دست مشترکان تلفن همراه رسیده نیز به این شرح است: “چت در Yahoo و … در همه جا بدون نیاز به اینترنت با ارسال Reg به ۲۰۵۹۱”
متن پیامک دیگر نیز به این شرح است: “مشترک گرامی کلمه ROOZ را به ۲۰۲۲ ارسال کنید: ممکن است شما برنده بعدی قرعه کشی هفتگی یک دستگاه تلویزیون فلت ۴۰ اینچی Samsung باشید و همچین از پیامک روزانه «امروز در تاریخ» لذت ببرید.هزینه روزانه ۵۰۰ ریال. Smsalerts.ir”
پیامک دیگری که هفته قبل به دست مشترکان همراه‌اول رسیده نیز این‌گونه است: “جایزه ویژه آخر هفته! با ارسال C به ۲۰۵۴ و پاسخ به حداقل ۵ سوال تا ساعت ۲۰ فردا،در قرعه کشی ۳ جایزه ۳۰۰ هزار تومانی فردا شب شرکت کنید.”
متن یکی دیگر از پیامک‌هایی که در روزهای قبل به دست کاربران رسیده نیز از این قرار است: “دریافت تورهای زمستانه با تخفیفات ویژه ارسال ۲۳ به ۷۰۳۵ هر پیام ۵۰ تومان.
بر اساس این گزارش پیامک‌های مذکور با متن کامل و همراه با شماره ایشان درج شده تا مسوولان مربوطه امکان بررسی آن را داشته باشند.
نکته دیگر آنکه تمام این پیامک‌ها برای یک مشترک آمده و مشخص است که به این ترتیب سببات سلب آرامش ایشان را فراهم کرده است. از جمله نهاد‌هایی که وظیفه نظارت بر پیامک‌های تبلیغاتی را دارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که گویی حیطه مسوولیت خود را به جای نظارت مستمر و پیشگیری بر دریافت شکایات از سوی کاربران محدود کرده است.
به هر تقدیر در صورت ناتوانی سازمان رگولاتوری شاید کاربران باید به دنبال مراجع دیگری برای پیگیری مسایل و مشکلات خود باشند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.