پیامک‌ها تابع مقررات تازه فرهنگی می‌شوند

۲۳م دیماه ،

مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارشاد و مرکز رسانه‌های دیجیتال درحال آماده سازی یک پیوست فرهنگی می باشند.
حسن رضوانی معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بیان اینکه در شرایط حاضر درخصوص محتواهای پیامک‌هامرکز ملی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارشاد و مرکز رسانه‌های دیجیتال درحال آماده سازی یک پیوست فرهنگی می باشند، افزود:چارچوب ای پیوست آماده شده و پس از تکمیل به اپراتورها ابلاغ می‌شود و آنها موظف می باشند که این مواد را رعایت کنند.
وی با اشاره به راه اندازی یک سامانه از سوی مرکز رسانه‌های دیجیتال، برای ارسال شکایت کاربران در خصوص پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی، اظهار داشت: این مرکز فقط باید در خصوص تعیین محتوای پیامک‌های تبلیغاتی وارد شود ونظارت بر شکایتهای مرتبط با این پیامک‌ها به عهده سازمان تنظیم مقررات است.
رضوانی گفت: چنانچه در بحث محتوا شکایتی بود کاربران می توانند شکایت خود را به این مرکز اعلام کنند ، دراین زمینه رگولاتوری با این مرکز هماهنگ است ولی در غیر اینصورت رسیدگی به شکایت‌های عمومی در حیطه وظایف مرکز رسانه ‌های دیجیتال نیست.
این در حالیست که چندی پیش شرایط فعالسازی و تعرفه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی برای اجرا به اپراتورهای موبایل کشور اعلام شد و بر اساس این آیین نامه تمامی اپراتورها موظفند تایید تمایل مشترکان خود را برای SMSهای تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی دریافت و نرخ این SMS ها را اطلاع رسانی کنند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.