پیامک عبور از خط قرمز به مدیران بانک‌ها

وی با بیان اینکه این طرح جزو برنامه‌های مهم این موسسه در سال جاری است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فارس: مدیر عامل موسسه اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها گفت: با راه‌اندازی طرح جدید افزایش نظارت بر عمکرد بانک‌ها در صورتی که تسهیلات پرداختی یا تقاضا شده بیش از اعتبار مشتری باشد، به مدیران بانک‌ها با پیامک اطلاع‌ داده می‌شود.

 محمد جلیلی با اشاره به اجرای طرح جدید افزایش نظارت بر عمکرد بانک‌ها اظهار داشت: با اجرای این طرح این امکان فراهم می‌شود که نظارت الکترونیکی بر عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی انجام شود.

وی با بیان اینکه براساس این طرح مشتریان بانکی گروه‌بندی می‌شوند، افزود: در صورتی که به مشتری بیش از اعتبار وی یا ظرفیت بنگاه تسهیلات پرداخت شود یا مشتری تقاضا کند، سریعا به صورت پیام کوتاه به مدیران بانک اطلاع داده شود که این مشتری از خط قرمز عبور کرده است.

مدیر عامل موسسه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی هدف از ایجاد این سامانه را جلوگیری از بروز تخلفات در سیستم بانکی عنوان کرد و افزود: با این اقدام این امکان فراهم می‌شود که بانک با اطلاع از وضعیت مالی مشتریان از پرداخت تسهیلات بیش از نیاز و ظرفیت جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه این طرح جزو برنامه‌های مهم این موسسه در سال جاری است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

*اتصال ۴ بانک و موسسه جدید به سامانه اعتبارسنجی

جلیلی برنامه دیگر را تکمیل اطلاعات سامانه اطلاعاتی این موسسه عنوان و تصریح کرد: یکی از بدهی‌هایی که در اعتبارسنجی افراد برای پرداخت تسهیلات مورد توجه است، بدهی به سازمان‌ها و نهادهای دولتی است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری وارد این سامانه خواهد شد.

وی با اشاره به اتصال ۲۱ بانک به سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی تا پایان فروردین سال جاری گفت: در مدت یک ماه گذشته بانک شهر، بانک دی و دو موسسه مالی و اعتباری عسکریه و ثامن در حال اتصال به این شبکه هستند و بخشنامه‌های مربوطه برای دریافت اطلاعات و استعلام از این سامانه توسط مدیران این موسسات و بانک‌ها صادر شده است.

به گفته وی تا چند هفته آینده این دو بانک و دو موسسه به سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی متصل خواهند شد.

*۲۰ هزار استعلام بانک‌ها از سامانه اعتبار سنجی در هر روز

مدیرعامل موسسه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی مشتریان افزود: میزان استعلام از سامانه رتبه‌بندی و اعتبار سنجی هم‌اکنون به ۲۰ هزار مورد در روز رسیده است که یکی از دلایل آن افزایش تعداد شعب متصل به این سامانه است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.