پیامک های با موضوع برنده شدن در قرعه کشی

۱۹م اسفند ،

فاوانیوز: در پی اعلام چندین فقره کلاهبرداری با استفاده از پیامک هایی با موضوع برنده شدن در قرعه کشی پلیس فتا سیستان و بلوچستان به شهروندان اخطار داد .
 
پلیس فتا سیستان و بلوچستان بدنبال چندین مورد کلاهبرداری اشخاص سودجو از شهروندان به مردم در خصوص این پیامک ها که تحت عنوان اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با موضوع ” شما در قرعه کشی برنده یک دستگاه لپ تاپ و یا برنده مبلغی پول شده اید ” اخطار داد .

این گزارش حاکیست ، این اشخاص کلاهبردار پس از برقراری اولین تماس طعمه با شماره تلفن هایی که در پیامک های ارسالی مشخص شده است با به کارگیری ترفندهایی اقدام به گرفتن شماره کارت بانکی و یا شماره حساب به همراه رمز های اول و دوم کارت های اشخاص کرده و سپس مبالغی هنگفتی از حساب های بانکی طعمه های خود بر می داشتند .

بنابر این گزارش ، در عملی مشابه نیز این اشخاص پس از تماس شخص فریب خورده به طور اینترنتی اقدام به اخذ شماره کارت های بانکی و رمز های آنان از اشخاص ساده لوح کرده و پس از آن مبالغی را از حساب بانکی اشخاص فریب خورده سرقت کرده اند.

بدنبال این کلاهبرداری ها پلیس فتا سیستان و بلوچستان به شهروندان اخطار داد و از آنان خواست کلاهبرداری کارت به کارت به عنوان رایج ترین شیوه برای فریب و خالی کردن حساب عابر بانک هموطنان است.

وی افزود: اخیرا بعضی اشخاص سود جو و فرصت طلب با ارسال پیامک با مضمون اینکه “در یک قرعه کشی برنده جایزه شده اید ” و یا با معرفی خود در قالب کارمند اپراتور تلفن همراه ، با شماره تلفن اعتباری ضمن تماس با شهروندان شماره حساب یا شماره کارت عابر بانک آنها را به قصد واریز وجه، دریافت کرده و پس از مدتی طی تماس تلفنی با قربانی از او می خواهند تا حساب بانکی خود را کنترل کند در حالیکه هیچ مبلغی به حساب قربانی واریز نشده است.

وی اظهار داشت: در ادامه فرد کلاهبردار با اعمال شیوه های متقلبانه، قربانی را به پای دستگاه عابر بانک کشانده و با اعلام اینکه دارای حساب ارزی می باشد از وی می خواهند زبان دستگاه ATM را به انگلیسی تغییر دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: فرد کلاهبردار با سوء استفاده از عدم تسلط و آشنایی قربانی به زبان انگلیسی با شگرد خاصی ،رمز اینترنتی حساب بانکی قربانی را گرفته که سبب انتقال مبلغی به حسابی که کلاهبردار آن را “کد” معرفی می کند، می گردد.

سرهنگ “عطار ” در پایان اخطار داد: به هیچ عنوان، به این گونه تماس ها اعتنایی نکرده و توجه داشته باشید برای واریز وجه به حساب عابر بانک نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که” در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده” ، صرفاً شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی کردن حساب عابر بانک و تحصیل رمز دوم شهروندان استفاده می کنند ضمن اینکه اینگونه اشخاص بیشتر از شماره های اعتباری برای تماس استفاده می کنند ،پس در پاسخگویی به این شماره ها بیشتر دقت کنید!!

منبع: پلیس فتا

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.