پیام آور رحمت و تمام کننده کرامت های اخلاق

۳۰م دیماه ،

همه این مقدمات رو بهانه کردم تا بگم بعنوان پیروان و امت این پیامبر بزرگ از قاعده رحماء بینهم تبعیت کنیم.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، وبلاگ مردی که بسیار می‌دانست در تازهترین نوشته خود آورده است:

هفدهم باشه یا سیزدهم فرقی نمیکنه . تاریخ تولد حضرت محمد(ص) رو میگم . اصولا جز ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر و قربان که اونها هم فقط بدلایل آداب عبادی خاص و لایتغیر شون اهمیت دارن مابقی ایام سال قمری چند روز این طرف و اون طرف مشکلی ایجاد نمیکنه و صرفا یادآوریه . اتفاقا در بعضی موارد مثل ماه رمضان هم خود این گردش شرایط متفاوتی رو ایجاد میکنه و کاربرد اون رو ویژه تر میکنه . اینکه یه سال روزهای کوتاه  و خنک زمستون و یه سال روزهای بلند و هوای گرم تابستون رو روزه باشی و یا …

به هر حال این دو تاریخ ( ۱۳ و ۱۷ ) هر کدوم که صحت داشته باشه فرقی نمیکنه مهم اینه که ولادت حضرت محمد موید اینه که خداوند باز هم بشر رو مورد عنایت خاص خودش قرار داد و برای راهنمایی و هدایت انسان آخرین برگزیده رو بدنیا هدیه کرد . کسی که رحمت للعالمین هست و مبعوث شد تا مکارم الاخلاق رو برای بشر تمام کنه .

در قرآن ویژگیها و تعاریفی برای پیامبر اسلام اومده که  آیه شریفه : ( محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم ) و حدیث معروف : ( انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق ) بعضی از اونهاست . به نظرم این آیه و حدیث به وضوح راه رو به ما مسلمونا نشون داده . قرآن همراهان پیامبر ( به مفهوم کلی یعنی مسلمان ) رو کسانی معرفی کرده که بین خودشون با رحم و مروت رفتار میکنن و پیامبر هم با تاکید ( استفاده از قید ان ) میفرماید که برای تمام کردن و تکمیل کردن کرامت های اخلاقی میان مردم مبعوث شدن .

همه این مقدمات رو بهانه کردم تا بگم بعنوان پیروان و امت این پیامبر بزرگ از قاعده رحماء بینهم تبعیت کنیم .

هفته وحدت و میلاد باسعادت محمد مصطفی (ص) بر همگان مبارک

پی نوشت : حضرت محمد پیامبر خداوند برای همه اهل دنیاست و برای همین باید به بشریت تبریک گفت .

نکته : کاری نکنیم که اسم اسلام و محمد (ص) یادآور تصویر نادرست از واقعیت باشه


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.