پیام تسلیت دفترموسیقی وانجمن موسیقی به مناسبت درگذشت همایون خرم

۳۰م دیماه ،

محمد میرزمانی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد و علی ترابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران درگذشت همایون خرم را تسلیت گفتند.

به دنبال درگذشت همایون خرم آهنگساز و نوازنده ویلن محمد میرزمانی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد و علی ترابی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران در پیامی این فاجعه ناگوار را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت گفتند.

همایون خرم که آهنگهای ماندگاری چون تو ای پری کجایی ،رسوای زمانه و اشک من هویدا شد را در کارنامه هنری خود داشت به سبب کهولت سن شامگاه شب قبل – پنجشنبه در ۸۲ سالگی در گذشت.

وی ۹ تیر ۱۳۰۹ در بوشهر متولد شد و از آنجا که مادرش از شیفتگان موسیقی اصیل ایرانی بود و از بین مقام های موسیقی ایرانی، به دستگاه همایون علاقه ای وافر داشت، نام همایون را برای این هنرمند انتخاب کرد.

وی در سن ۱۰-۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و چند سال بعد به عنوان نوازنده ۱۴ ساله، در رادیو به تنهایی به اجرا پرداخت ، بعدها در بسیاری از برنامه های موسیقی رادیو، خصوصاً در برنامه گلها به عنوان آهنگ ساز سولیست ویلن و رهبر ارکستر آثاری ارزشمند ارائه داد.

از آثار وی می توان به تو ای پری کجایی (سرگشته) با صدای حسین قوامی،امشب در سر شوری دارم (غوغای ستارگان) ،ساغرم شکست ای ساقی، رسوای زمانه منم، اشک من هویدا شد،آوای خسته دلان و … اشاره کرد.

همایون خرم آخرین اجرای صحنه ای خود را تیرماه امسال به همراه سامان احتشامی در برج میلاد برگزار کرد.

منبع: ایرنا


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.