پیام تسلیت قادر آشنا برای شهادت رایزن فرهنگی ایران

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

قادر آشنا، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی در پی شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان،‌ طی پیامی این ضایعه را به جامعه فرهنگی و خانواده وی تسلیت گفت.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی؛ در متن این پیام تسلیت آمده:

“انّ الحیاه عقیده و جهاد”‌

شهادت، میراث سرخی است سرچشمه گرفته از غدیر خم که با پرسش سوزان عاشورائیان، در چشم تاریخ، جلوه کرد و تا همیشه‌ی روزگار، انسانیت را در برابر آفتاب حضور خود گذاشت و مگر این، همان امانتی نیست که از سنگینی‌اش، فرشتگان و آسمان، از آن برتافتند و به حکمت، بر دوش آدم (ع) نهادند و شایسته‌تر از همگان، حسین بن علی(ع) آن را ادا نمود؟

پس حسینیان نیز جز در شکفتگی خون خود، این میراث را نشانداری نمی‌کنند و «حجه‌الاسلام محمد ابراهیم انصاری» – رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان – نیز از همین زمره‌ی وحدانی و نورانی بود که جز شهادت، فرجامی دیگر برازنده‌ی سیر و سیره‌ی عاشورایی او نبود. اویی که مفسّر امروز این کلام امام راحل(ره)‌ شد که فرمودند: “قضیه کربلا منحصر به یک جمعیت هفتاد و چند نفری و یک زمین به نام کربلا نیست…”

اینجانب با سینه‌ای حسرت‌سوز، عروج این یاور همیشه‌ی صحنه‌های فرهنگ و هنر را به جامعه‌ی فرهیختگان کشور،‌ تبریک و تسلیت می‌دهم و علوّ روح آن شهید سعید را از درگاه منیع حضرت حق، مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.