پیام تسلیت کلهر به مناسبت درگذشت زنده‌یاد شهناز

۲۹خردادماه،

موسیقی > چهره‌ها– ممتازنیوز:
کیهان کلهر در پیامی درگذشت زنده‌یاد جلیل شهناز را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نوازنده چیره دست کمانچه نوشته است: «موسیقی‌مان تنهاست، تنهاتر از همیشه،.. درست همان وقتی‌ که پدر می‌خواست و می‌خواهد,… بیشتر از همیشه. مگر نه اینکه پدر است که تا سایه‌اش، نفسش هست همه چیز هست و وقتی‌ نیست شیرازه‌ها آرام آرام از هم می‌پاشند.»

کلهر همچنین نوشته است: «یک یک می‌روند این بزرگان، پدران، این صاحبان موسیقی‌ و جایشان پرنشدنی،.. خالی‌ همچنان. اما شهناز … چیز دیگری بود. جناب جلیل شهناز که سالها بود لقب استاد (که در این دوره بسیار ارزان هم شده) برایش کسر بود، چیز دیگری بود.

جناب شهناز در مرتبه‌ای که فقط خاص خودش بود قرار داشت، دارد. مرتبه‌ای که خودش با استعداد و کار و خلاقیت و ذوق سرشار آنرا به وجود آورده بود. مرتبه بالای تار، جای شهناز. مال اوست آنجا.. »

این یادداشت می‌افزاید: «خداوندگار تار نخواسته و ندانسته معلم موسیقی‌ همه‌مان بود؛ گرچه به ظاهر شاگردی نداشت. از فواصل و جمله بندی گرفته تا ذوق و حال و صد چیز دیگر، معیار بود. مرجع‌مان بود…. نوای تارش موسیقی‌ خلوت موسیقیدانان بود.

امشب حالی‌ به سه‌گاه و ابوعطا و شور و دشتی هم نمانده، دلشان برای استاد جلیل شهناز تنگ خواهد شد که هیچگاه کسی‌ از او خوشتر ننواخت‌شان.»


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.