پیام تهدیدآمیز ارتش ایران به داعش/ نامه بذرپاش به عارف

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۳۵۴۷

پیام تهدیدآمیز ارتش ایران به داعش/ نامه بذرپاش به عارف

 

مروری بر اخبار ویژه روزنامه‌های امروز؛

پیام تهدیدآمیز ارتش ایران به داعش/ نامه بذرپاش به عارف

نظر ولایتی درباره گروگانگیر سیدنی

سایت خبری ممتاز: “اخبار ویژه” ، “شنیده‌ایم که…” ، “جهت اطلاع” ، “دیگه چه خبر” و … عناوین ستون‌های پرخواننده‌ای است که مطبوعات روز کشور برای انتشار خبرهای ویژه از آنها استفاده می‌کنند. این اخبار معمولا خبرهای غیررسمی، درگوشی و ناشنیده‌ای است که منبعش منابع مطلع و موثق است.

پنجشنبه ۲۷ آذر – ۱۲:۰۰

به گزارش ممتاز، روزنامه های امروز پنج شنبه ۲۷ آذر ۹۳ در ستون اخبار ویژه خود خبرهای مختلف و متنوعی را به عرصه افکار عمومی آورده اند.
برخی از این خبرها را در ادامه می‌خوانید.
آرمان
پیام تهدیدآمیز ارتش ایران به داعش

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش برای اولین بار ناگفته‌ای درباره فرار داعش از نزدیکی مرزهای ایران به عمق خاک عراق را مطرح کرد، که در پی دریافت پیام تهدیدآمیز ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به توانمندی ارتش در حراست از مرزهای کشور اظهار داشت: تروریست‌های داعش هنگامی که با حرکتی توفنده تا ۵۰ – ۶۰ کیلومتری مرزهای ما با هدف نفوذ به مرزهایمان پیش آمده بودند، وقتی که پیام ما را در این رابطه شنیدند که «اگر پا را جلوتر بگذارند پایشان را قلم خواهیم کرد» یکی پس از دیگری از شهرهای مرزی عراق گریخته و به عمق خاک عراق متواری شدند. وی این امر را نشان‌دهنده توانمندی و اقتدار ارتش ولایتمدار دانست و افزود: امروز در همه مرزهای دریایی، زمینی و هوایی حضوری مقتدرانه داریم و هر تهدیدی را در نطفه خفه خواهیم کرد.
نظر ولایتی درباره گروگانگیر سیدنی
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حادثه گروگانگیری سیدنی نقشه مبتذلی است که سیستم امنیتی استرالیا با تبعیت از آمریکا انجام داده است. علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به سوالی درباره هویت گروگانگیر در استرالیا اظهار کرد: این یک فرد روانی است که بازیچه دست سیستم امنیتی استرالیا و کشورهای غربی قرار گرفته است. وی ادامه داد: این فریبکاری به قدری آشکار بود که قوه قضاییه استرالیا مورد نقد نخست‌وزیر این کشور قرار گرفته و در این باره گفته که بسیار بعید است که وی از آن بی‌اطلاع بوده باشد. ولایتی تصریح کرد: این فرد در سابقه خود مواردی را مانند قتل و کارهای غیرمعقول و غیرقانونی داشته و از استرالیا که به سختی به افراد پناهندگی می‌دهد این امر بعید است که چنین فردی را با اختلالات روانی که می‌تواند ابزار دست قرار بگیرد و قتل و جرایم مختلفی انجام داده از زندان آزاد کند.
اعتماد
نامه بذرپاش به عارف

پس از آنکه محمدرضا عارف، معاون اول دولت سیدمحمد خاتمی در مصاحبه با روزنامه اعتماد که روز سه شنبه هفته جاری به چاپ رسید درباره اهمیت انتخابات مجلس آتی سخن گفت، مهرداد بذرپاش، مشاور اسبق محمود احمدی نژاد و نماینده فعلی مجلس نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد. بذرپاش در قالب یک نامه کوتاه از عارف سوالاتی را پرسیده است. بذرپاش در این نامه نوشته است: «مهم ترین مساله ما انتخابات مجلس است. این جمله یی است که مرتب از شما در مصاحبه ها و سخنرانی ها شنیده می شود و برخی از رسانه های خاص مرتب به آن می دمند. در این خصوص لازم است نکاتی را اشاره نمایم. به نظر شما گران کردن نان، گاز، آب، برق و بسیاری از اقلام دیگر و پرداخت نکردن یارانه متعلق به آن چه میزان اهمیت دارد؟به نظر شما رشد واردات حدودا ١٠٠ درصدی بسیاری از کالاها و اقلام اساسی و مصرفی و سرمایه یی از جمله روغن پالم و ایجاد اشتغال برای کارگران خارجی چه میزان دارای اهمیت است؟به نظر شما رکود دامنگیر در صنایع کشور که باعث بیکاری جوانان است، از مسائل مهم به شمار می آید؟ به نظر شما پرداخت نکردن وام ازدواج سه میلیون تومانی مساله مهمی نیست؟ به نظر شما از بین رفتن سرمایه مردم در بورس، مساله مهمی به شمار نمی آید؟ به نظر شما گران کردن دو برابری مسکن مهر و تعطیلی آن پروژه اصلامساله مهمی به حساب می آید؟به نظر شما کاهش قیمت نفت به حدود کمتر از ۶٠ دلار در سایه ناکارآمدی تحرکات بین المللی و کاهش ۴۵ درصدی درآمدهای نفتی کشور از این محل، مساله مهمی به شمار نمی آید؟ اینها تنها بخش کوچکی از مهم ترین مسائل ما است. ان شاءالله با نگاهی واقع بینانه تر به موضوعات، مهم ترین مساله شما هم از این جنس موضوعات باشد.»
آیت الله هاشمی رفسنجانی:سال ٨۴تمایلی به حضور در قوه مجریه نداشتم
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سال ٨۴ ذره یی تمایل به حضور مجدد در قوه مجریه نداشتم اما با توجه به شناختی که از تفکرات افراد داشتم، می دانستم اوضاع خراب می شود و در مقاطعی هشدار می دادم، ولی تندروها حمل بر سیاسی کاری می کردند. آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، تولید را ضرورت یک جامعه زنده دانست و گفت: رونق تولید و کسب و کار علاوه بر کاهش نرخ بیکاری، سبب افزایش اشتغال و به تبع آن افزایش روحیه نشاط و شادابی در جامعه می شود. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به ابراز محبت حاضران، خاطرنشان کرد: در همه مقاطع انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم به وظایف خود عمل می کردم و نقش ما به خاطر مسوولیتی که مردم به ما داده بودند، مدیریت و آماده سازی شرایط برای افراد علاقه مند به کسب و کار بود. هاشمی رفسنجانی با اشاره به سوابق اصطلاح «کابینه کار» در جمهوری اسلامی گفت: منظور این نبود که اعضای کابینه سیاسی نیستند، بلکه می خواستیم فرهنگ کار و تولید را در همه سطوح جامعه نهادینه کنیم که خدا را شکر در آن زمان کشوری داشتیم که در هر گوشه آن مشغول ساخت زیربناها بودیم. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تورم همراه با رکود را به خاطر افزایش نقدینگی دانست و گفت: وقتی به قول رییس جمهور متاسفانه ۴٠ درصد تمام اسکناس های تاریخ انتشار پول را دولتمردان قبلی ظرف چند سال گذشته صرف یک پروژه ناتمام و غیرکارشناسی کردند، اوضاع کشور این می شود که مردم ناراضی و مسوولان ناراحت می شوند. هاشمی رفسنجانی، خانه نشینی نیروهای مولد، عدم تمایل سرمایه گذاران به تولید، برهم زدن روابط بانک ها و تولید، شعارهای عجیب و غریب سیاسی در ابعاد داخلی و خارجی و سوءمدیریت ها را بسیار خطرناک برشمرد و افزود: بعد از هوشیاری مردم و انتخاب عقلانیت و اعتدال، جهان به این نتیجه رسید که باید با این مردم گفت وگو کند و تهدید و تحریم بی نتیجه است. وی تحریم ها را ظالمانه توصیف کرد و در عین حال افزود: در کشوری که خداوند همه امکانات را داده، هیچ کس نمی تواند بگوید تحریم، آن کشور را فلج می کند اما کسی نمی تواند تعامل جهانی را در شرایط کنونی نادیده بگیرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این نکته که واگذاری امور به مردم همیشه در طول تاریخ کار عقلانی و درستی بوده و خواهد بود، اظهار داشت: اجرای کارها توسط بخش خصوصی و مردم در مقایسه با دولت، ارزان تر و سریع تر انجام می شود و برای اقتصاد کشور نیز بی خطرتر است. هاشمی رفسنجانی وجود یک نیروی کار در هر خانواده ایرانی را لازمه جلوگیری از فقر قلمداد کرد و گفت: مسوولان مربوطه باید در این زمینه به چاره اندیشی جدی بپردازند چرا که تعداد فقیران در کشور کم نیست.
جمهوری اسلامی
دولت کره شمالی طی مراسمی به ۳ سال عزاداری برای مرگ رئیس‌جمهور سابق این کشور پایان داد. در این مراسم، کیم یونگ نام، رئیس دفتر ریاست جمهوری کره شمالی از شرکت کنندگان در مراسم خواست با جان خود از رهبر جوان این کشور محافظت کنند. کیم جونگ ایل، در سال ۱۳۹۰ پس از ۱۷ سال ریاست جمهوری بر کره شمالی درگذشت و کیم جونگ اون از طرف مجمع عالی خلق به عنوان رئیس و رهبر کره شمالی انتخاب شد. عزاداری برای رئیس‌جمهور درگذشته کره، یک سنت رسمی است که مردم مجبورند از آن اطاعت کنند هر چند با آن موافق نباشند.
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: متاسفانه شیوع ایدز در بین زنان مصرف کننده معتاد استان نسبت به مردان معتاد بیشتر است. به گزارش عصر ایران، سرهنگ ماشاءالله صادقی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ریشه بیماری هپاتیت و ایدز، تزریق با سرنگ آلوده است، اظهار کرد: خانم‌ها به دلیل مشکلات بهداشتی که دارند بیشتر در معرض ایدز قرار می‌گیرند. وی افزود: برخی زنان معتاد درآمد خود را از طریق برقراری رابطه نامشروع تامین می‌کنند که این امر موجب انتقال بیماری ایدز می‌شود. وی با اشاره به اینکه درحال حاضر به دلیل اقدامات بهداشتی در زندان‌ها شاهد انتقال ایدز، نیستیم، گفت: در زندان مشهد، کلینیک مثلثی برای انجام اقدامات و آموزش‌هایی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد فعالیت می‌کند. صادقی افزود: تقریباً تمامی مصرف کنندگان زن متجاهر در مشهد حداقل یک یا دو مرتبه توسط نیروی انتظامی به مرکز ماده ۱۶ زنان معرفی شده‌اند، تعدادی از این زن‌ها به آغوش خانواده خود بازگشته اما برخی از آنان خانواده و سرپناهی نداشته و به همین دلیل به شغل سابق و اعتیاد باز می‌گردند. وی اضافه کرد: اخیراً دو شلتر (محلی برای استراحت زنان معتاد در شب) در بلوار توس مشهد راه‌اندازی شده است که هر یک از آنها حدود ۵۰ نفر ظرفیت پذیرش دارند.
خراسان
آیت الله خاتمی: ۱+۵ مصداق «الاحزاب» است
فارس: آیت الله سیداحمد خاتمی گفت: ۱+۵ مصداق بارز «الاحزاب» است و زمانی احزاب در مقابل پیامبر(ص) صف کشیده بودند امروز اینها هم در مقابل نظام اسلامی صف آرایی کرده اند. وی اضافه کرد: آنها می خواهند چراغ اسلام که به فضل خدا در دل مسلمانان روشن شده و منجر به بیداری اسلامی شده است را خاموش کنند.
حسین مرعشی: اصلاح سیاست ها شاه کلید کار این دولت است
ایسنا- حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید در طول یک سال و اندی که گذشت مثبت بود، هرچند که انتقاداتی نسبت به کارکرد این دولت وجود دارد. مهمترین کاری که دولت تدبیر و امید انجام داد اصلاح سیاست های کشور بود که این امر شاه کلید کار این دولت است.
ارسال دومین پرونده «صبا آذرپیک» به دادگاه انقلاب
ایسنا – محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع صبا آذرپیک از ارسال دومین پرونده موکلش به دادگاه انقلاب و تعیین شعبه رسیدگی به پرونده موکلش خبر داد.
وی بیان کرد که اتهامات موکلش در این پرونده تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب عنوان شده است.
کیهان
داعش از صفحه روزگار محو می‌شود اما بی‌آبرویی آن برای ترکیه می‌ماند
سیاست خارجی دولت ترکیه در منطقه با چالش برخی نمایندگان پارلمان این کشور مواجه شده است.
طغرل ترکش نماینده عضو حزب حرکت ملی در نشست مذاکرات بودجه گفت؛ ایران به خاطر داعش نفوذ خود را در منطقه گسترش می‌دهد.
ترکش با تحلیل اینکه داعش در نتیجه سیاستهای تقسیم در منطقه بروز کرده گفت: امروزه چه کسی نام یکی از راهزنان دریایی سومالی را به یاد دارد؟ داعش هم بالاخره از صفحه روزگار پاک خواهد شد ولی باید آنچه که از آثار او بر زمین می‌ماند، بحث کرد.
او ادعا کرد: ایران به بهانه داعش در حال گسترش نفوذ خود در منطقه است. ایران به طور مستقیم شیعیان منطقه را تحت کنترل گرفته است. تأثیر و نفوذ ایران روی شیعیان عراق و ترکمن‌های سوریه روز به روز در حال افزایش است. افزون بر این قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی که این روزها محبوبیت خاصی در منطقه به او داده شده است، با پیشمرگ‌های کرد، در مقابل دوربین ایستاده و پز می‌دهد. ایران به این هم اکتفا نکرده با پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای، اندوخته‌های اورانیوم خود را نیز توسعه می‌دهد. یک ایران هسته‌ای تمامی موازنات را در منطقه بر هم خواهد ریخت.
ترکش تصریح کرد: در حالی که ایران این چنین در منطقه سیاست پویا را دنبال می‌کند، نمی‌توان فهمید که ترکیه چرا چنین پویایی و سیاستی را در منطقه نمی‌تواند داشته باشد؟
«ناظم گور» نماینده حزب خلق‌های دمکراتیک نیز طی سخنانی گفت: آنچه که بیش از هر چالشی ترکیه را در نزد اروپا در شرایط دشواری قرار داده، رابطه دولت آنکارا با داعش است.
او با اشاره به اینکه خاورمیانه از یک پروسه تاریخی عبور می‌کند، گفت: ترکیه در پنج سال اخیر برای ایفای نقش برادر بزرگی در منطقه وارد میدان شد ولی ادعاهای آن در خصوص یک دولت قدرتمند منطقه نتیجه نداده است. دولت آنکارا خواست از طریق اخوان‌المسلمین در منطقه، منطقه نفوذی ایجاد کند که این موجب فرافکنی سایر عوامل اصلی تشکیل دهنده منطقه شده و متأسفانه به اختلافات مذهبی دامن زده است.
وی گفت: ترکیه در مسئله سوریه و همچنین داعش سیاست اشتباهی را دنبال می‌کند.
یادآور می‌شود جو بایدن معاون اوباما چند ماه پیش از ترکیه و عربستان به عنوان حامیان اصلی داعش یاد کرد.
اسرائیل: اعتماد به نفس و ابتکار عمل حزب‌الله نگران کننده است
محافل نظامی صهیونیستی با آگاهی از توانمندی عالی حزب‌الله لبنان، بیم آن دارند که در جنگ آینده، حزب‌الله ابتکار عمل را در دست گیرد.
«الون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی و امنیتی شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی با تأکید بر نگرانی این رژیم از حزب‌الله گفت: «حزب‌الله، در حالی که در جبهه‌ای دیگر درگیر جنگ است از زمینه‌سازی برای جنگ با اسرائیل هم غافل نیست.»
وی پیش‌بینی کرد حزب‌الله، از کشتزارهای شبعا یا اراضی سوریه، به اراضی فلسطین اشغالی یا شهرک‌های صهیونیست‌نشین در بلندی‌های اشغالی جولان، موشک شلیک کند.
بن دیوید همچنین تأکید کرد دیدگاه روسیه نسبت به حزب‌الله تغییر یافته است، و اکنون آن را بخشی از محوری می‌داند که از آن حمایت می‌کند.
وی افزود: «دو ماه پیش، بمبی در کشتزارهای شبعا منفجر شد که می‌توانست سه سرباز اسرائیلی را از پا در آورد. کسی که این بمب را کار گذاشته، فرض را بر این گذاشته بود که اسرائیل به کشته شدن سه سرباز خود واکنش نشان می‌دهد.»
بن‌دیوید در ادامه تأکید کرد: «حزب‌الله، به حدی از اعتماد به نفس رسیده که در ۸ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.»
به گزارش العالم تحلیلگر نظامی و امنیتی شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی با استناد به این داده‌ها، خاطرنشان کرد: «متأسفانه مجبورم اعلام کنم که ۸ سال آرام پس از جنگ سال ۲۰۰۶ لبنان به پایان رسیده است و اکنون در دوره از سرگیری تنش‌ها با حزب‌الله قرار گرفته‌ایم، به این ترتیب هرگونه حمله به سوریه، می‌تواند احتمال این تنش‌ها را دوچندان کند.»

خبرگزاری ایمنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. هادی اس:

    این انسانهای خبیس چه فکرکردهاندوچه درخود دیدهاند مگر اینجا عراق سوریه است که بتوانندبه این سرزمین نفوذ کنند مگر ندانستهاند قدرتهای ظاهری ومشرک دنیا در مقابل این کشور مومن وحق گو بتنگنا آمده اند آنها باید بترسند چون در ایران زمین هزاران هزار فهمیده چمران همت خرازی باقری قوچانی کشوری …… وجود دارد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.