پیام روحانی به مردم آمریکا از شبکه سی‌ان‌ان؛ حامل پیام دوستی هستم

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان از نخستین پیام حسن روحانی رییس جمهوری ایران به مردم آمریکا به زبان انگلیسی خبر داد.

ایرنا نوشت: سی.ان.ان روز چهارشنبه گزارش داد: رییس جمهوری ایران در مصاحبه اختصاصی با این شبکه تلویزیونی به زبان انگلیسی به مردم آمریکا گفت که حامل پیام صلح و دوستی از جانب ملت ایران برای آنها است.

بنابراین گزارش رییس جمهوری ایران به زبان انگلیسی گفت: مایلم که به مردم آمریکا بگویم، من از طرف ایرانیان برای مردم آمریکا پیام صلح و دوستی به ارمغان آورده ام.

سی.ان.ان سپس به روابط میان ایران و آمریکا در این مصاحبه اشاره کرد.

سی.ان.ان گزارش داد: دراین مصاحبه از رییس جمهوری ایران دربارهٔ آب شدن یخ مناسبات دوطرف پرسش شد.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: روحانی در پاسخ به این پرسش گفته است آب شدن یخ روابط آغاز شده چرا که شرایط درحال تغییر است.

رییس جمهوری ایران دربخشی ازمصاحبه با این شبکه تلویزیونی دربارهٔ برنامه هسته ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای خواستار حقوق حقه خود به دور از اعمال هرگونه تبعیض همانند سایر کشورهای دنیا و در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده است و آن را دنبال می‌کند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران چیزی جز قانون نمی‌خواهد، اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان را غیرانسانی و بر خلاف تمامی اصول و مقررات بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم با فشار بر یک ملت، هیچ کسی به جایی نمی‌رسد چراکه هر چه تنفر بسیار باشد، شرایط برای صلح و دوستی کمتر می‌‌شود.

حسن روحانی برای حضور در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.