پیام عزیزی:از اجرای مسابقه قرآنی در شبکه جهانی سحر خوشحالم

پیام عزیزی، خواننده آثار عرفانی، اجرای برنامه “مسابقه قرآنی” سیمای کردی شبکه جهانی سحر را از ابتدای تولید این برنامه بر عهده دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، پیام عزیزی، خواننده کردزبان کشور که آثار متعددی به زبان های فارسی و کردی دارد و از ماه رمضان سال ۸۹ اجرای برنامه “مسابقه قرآنی” را بر عهده گرفته، اجرای این برنامه را اولین اجرای حرفه ای خود ذکر کرد و گفت: قبل از این برنامه نیز تجربه اجرا داشتم اما نه به صورت حرفه ای و این اولین کار من در زمینه اجرای حرفه ای بود.
وی که تحصیلکرده رشته ادبیات فارسی است و فعالیت در زمینه خوانندگی را از سال ۷۶ آغاز کرده، علت قبول اجرای برنامه “مسابقه قرآنی” را آغاز تولید و پخش این برنامه در فضای قرآنی ماه مبارک رمضان ذکر کرد و افزود: در طول اجرای این برنامه هرگز سختی ای حس نکردم زیرا با تمام وجود مشتاق انجام کاری در فضای قرآنی بوده و هستم.
عزیزی که در سن ۲۲ سالگی، مقام سوم کشوری را در رشته قرائت قرآن کسب کرده است، از استقبال فراوان بینندگان کرد زبان شبکه سحر در کردستان عراق و ایران از برنامه “مسابقه قرآنی” به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان خبر داده و اظهار کرد: عدم وجود برنامه ای مشابه این برنامه در سایر رسانه های کردی، موجب موفقیت روزافزون آن در جذب مخاطبان فراوان شده است.
مجری برنامه “مسابقه قرآنی” که مخاطبان، وی را به عنوان خواننده عرفانی می شناسند، از ادامه اجرای این برنامه ابراز خرسندی کرد و ایجاد تنوع بیشتر در آن را ضروری دانست و تصریح کرد: از اجرای چنین برنامه قرآنی بسیار خوشحالم و تا زمانی که این برنامه ادامه دارد به همکاری خود با شبکه سحر ادامه خواهم داد.
وی بکارگیری خلاقیت و نوآوری در تولید این برنامه را ضروری دانست و گفت: با توجه به استقبال گسترده مخاطبان به ویژه کرد زبانان عراق از این برنامه، دست اندرکاران شبکه سحر باید اقدامات مناسبی جهت ایجاد تنوع بیشتر در برنامه انجام دهند تا ضمن حفظ خیل عظیم بینندگان، بر تعداد آنها نیز افزوده شود.
پیام عزیزی که اولین اثر وی تصنیف معروف “ا… مدد” است، از سال ۸۵ با گروه کامکارها همکاری می کند و آثاری همچون “خورشید مستان” و “آقای جان (سروکی دل)” به زبان کردی را با همکاری این گروه در کارنامه خود دارد. آلبوم های “لبیک” با همکاری مرحوم سید مجتبی میرزاده، “با قدسیان” با همکاری محمدجلیل عندلیبی، “پیام عاشقان” و “ملکا” با همکاری علی پژوهشگر و پاشا هنجنی نیز دیگر آثار این هنرمند کردزبان است. آلبوم “بارگاه” نیز دیگر اثر عزیزی با همکاری گروه کامکارها است که تا ماه آینده منتشر خواهد شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.