پیام فارسی‌آموزان صرب به مردم ایران

دانشجویان زبان فارسی در صربستان در پیامی تصویری سال نو را به مردم ایران تبریک گفتند و با ابراز همدردی با ایرانی‌ها در مقابله با ویروس کرونا اظهار کردند: باید قوی باشیم. ما همه با هم کرونا را شکست می‌دهیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دولت صربستان برای مقابله با کرونا، با اعلام وضعیت فوق‌العاده مقررات ویژه و سختی را به اجرا گذاشته که از جمله آن‌ها این موارد است: تعطیلی تمامی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تا پایان سال تحصیلی، تعطیلی کلیه مراکز خرید، مراکز ورزشی و اعمال محدودیت اجتماعات به دو نفر، وضع منع رفت و آمد با نظارت و دخالت نیروهای نظامی از ساعت ۵ عصر تا ۵ صبح و در روزهای تعطیل به‌طور کامل به مدت ۴۸ ساعت. تخطی از مقررات با جریمه مالی و زندان تا سه سال همراه است.

تا کنون ۲۶۶۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۶۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دولت صربستان در اقدامی برای اعلام همبستگی با ملت ایران در روزهای هشتم و نهم فروردین، نمادهای اصلی شهر بلگراد از جمله ساختمان پارلمان، پل‌ها و ساختمان‌های بلند را با پرچم ایران نورپردازی کرد. این ایده برای سایر کشورها از جمله چین، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا نیز به اجرا درآمده بود.

کلیپ تبریک سال نو توسط فارسی‌آموزان صرب و همدردی در مقابله با ویروس کرونا توسط مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد تهیه شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.