پیام های کشورهای مختلف جهان به زلزله زدگان

پیام تسلیت وزیران خارجه آلمان و نیکاراگوئه بمناسبت وقوع زلزله در کشورمان
گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان طی پیامی وقوع حادثه زلزله در استانهای شمال غرب ایران را به علی اکبر صالحی ، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.
به گزارش مهر، وی در این پیام آورده است :از شنیدن خبر زمین لرزه در ایران که استانهای شمالغربی کشورشما را به لرزه در آورد عمیقا اندوهگین شدم .اجازه می خواهم همدردی عمیق خویش را برای تمام کسانی که در این ماه مقدس رمضان زندگی خویش یا یکی از نزدیکانشان را از دست داده اند ابراز نموده و آرزوی سلامتی کامل برای افرادی که در این حادثه مجروح شده اند را بنمایم.وی اطمینان داد که آلمان آماده ارائه کمک به زلزله زدگان در این ایام دشوار است.
پیام تسلیت وزیر خارجه نیکاراگوئه به مناسبت وقوع زلزله در کشورمان به وزیر امور خارجه

همچنین ساموئل سانتوز لوپز وزیر امور خارجه نیکاراگوئه طی پیامی وقوع حادثه زلزله در استانهای شمال غرب ایران را به علی اکبر صالحی ، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.
وی در این پیام آورده است :با نگرانی بسیار خبر تأسف آور وقوع زلزله ای شدید در شمال غرب کشور برادر جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۱ مرداد را که منجر به کشته و زخمی شدن شمار بسیاری از برادران و خواهران ایرانی و خرابیهای بسیار شد دریافت نمودم.
لوپز افزود: در ارتباط با این حادثه تأثر برانگیز از طرف مردم و دولت آشتی ملی به ریاست فرمانده دانیل اورتگا ساودرا و از طرف خودم صمیمانه ترین احساسات همدردی و همبستگی با مصیبت دیدگان این حادثه، بخصوص خانواده های داغدیده را که یکبار دیگر مردم ایران را در مقابل خشم طبیعت قرار داد، اعلام می نمایم. امیدوارم بتوانم بزودی پیام همدردی خود را شخصا در جریان دیدار از کشور برادر ایران که در اواخر این ماه برای شرکت در اجلاس عدم تعهد در تهران انجام می شود ،تقدیم نمایم.
پیام همدردی وزیر خارجه هلند به مناسبت وقوع زلزله در ایران

وزیر امور خارجه هلند با ارسال پیامی کتبی به دکتر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تسلیت به مناسبت وقوع زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی، با بازماندگان ابراز همدردی کرد.به گزارش ایسنا، اوری روزنتال، وزیر امور خارجه هلند در این پیام اظهار داشت: به نمایندگی از هلند با ملت ایران پس از زلزله شدید در شمال غربی ایران ابراز همدردی می‌نمایم. وی در این پیام اعلام نمود: تحت تأثیر مصیبت وارده به ایران قرار گرفته است. وزیر امور خارجه هلند همچنین آمادگی کشورش را برای ارسال کمک اعلام نمود. 

ابراز همدردی اشتون با خانواده‌های قربانیان زمین لرزه آذربایجان شرقی

کاترین اشتون با خانواده‌های قربانیان زمین لرزه‌های اخیر آذربایجان شرقی ابراز همدردی کرد. به گزارش ایسنا، کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اظهار کرد: از شنیدن خبر حزن‌انگیز زمین لرزه مهیبی که شمال (غرب) ایران را به لرزه درآورد و قربانیان بسیاری گرفت و خسارات گسترده‌ای در این ناحیه به بار آورد، متاسف شدم. وی در این بیانیه که در وب‌سایت رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد، افزود: همدردی صمیمانه خود را با خانواده‌های قربانیان ابراز می‌دارم و برای مجروحان بهبود را آرزو می‌کنم.
ابراز همدردی رییس جمهور قرقیزستان با خانواده‌های قربانیان زمین‌لرزه

رییس جمهور قرقیزستان با خانواده‌های قربانیان زمین‌لرزه‌های اخیر در آذربایجان شرقی ابراز همدردی کرد.به گزارش ایسنا، رییس جمهور قرقیزستان در پیامی به محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور ایران همدردی صادقانه خود را در خصوص اخبار ناراحت‌کننده زمین‌لرزه‌های ویرانگر استان آذربایجان شرقی که به کشته شدن صدها تن منجر شد، ابراز کرد. وی به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای مصدومین آرزوی بهبودی کرد. 

ابراز همدردی رییس مجمع عمومی سازمان ملل با خانواده‌های قربانیان زمین‌لرزه آذربایجان شرقی

رییس مجمع عمومی سازمان ملل با دولت ایران برای از دست رفتن جان صد‌ها تن در زمین‌لرزه‌های شمال غرب کشورمان ابراز همدردی کرد. به گزارش ایسنا، سخنگوی ناصر عبدالعزیز الناصر، رییس مجمع عمومی سازمان‌ ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: رییس مجمع با خانواده‌ها و دوستان آنهایی که در این فاجعه کشته شدند ابراز همدردی می‌کند و برای مصدومین آرزوی شفای عاجل دارد. الناصر همچنین بر لزوم تلاش بیشتر همه دولت‌های عضو مجمع برای پیشگیری و پاسخ‌گویی به این فجایع که از موضوعات مهم نشست پیشین مجمع بود تاکید کرد.

ابراز همدردی فرانسه با خانواده‌های قربانیان زمین‌لرزه

فرانسه وقوع زمین‌لرزه آذربایجان شرقی که به کشته و زخمی شدن جمعی از هم‌وطنان‌مان منجر شد را به مردم ایران تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، خبرگزاری کویت گزارش داد: وزارت امورخارجه فرانسه روز دوشنبه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسه‌ “با خانواده‌های قربانیان و مردم ایران” در پی وقوع زمین‌لرزه در شمال (غرب) ایران ابراز همدردی می‌کند.
پیام تسلیت وستروله به صالحی در پی فاجعه زمین‌لرزه

وزیر امور خارجه آلمان در پیامی به علی‌اکبر صالحی کشته و زخمی شدن جمعی از هم‌وطنان‌مان در زمین‌لرزه روز شنبه را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان در نامه‌ای به علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد که از شنیدن خبر فاجعه دو زمین لرزه روز شنبه “شوکه شدم”.براساس گزارش روزنامه “عمان تریبیون” در این نامه که دفتر وستروله منتشر کرده، آمده است: همدردی عمیق خود را با مردمی که عزیزان و متعلقات‌شان را در ماه مبارک رمضان از دست دادند، ابراز می‌دارم.

رییس جمهور ازبکستان فاجعه زمین‌لرزه آذربایجان شرقی را تسلیت گفت

رییس جمهور ازبکستان از دست رفتن جان عده زیادی از هموطنان‌مان در زمین‌لرزه آذربایجان شرقی را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری ازبکستان، اسلام کریم اف، رییس جمهور این کشور در پیامی به محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران فاجعه زمین‌لرزه آذربایجان شرقی که به کشته شدن عده زیادی از مردم این ناحیه منجر شد را تسلیت گفت. 

پیام تسلیت شورای بین المللی پرستاری به مردم زلزله زده ایران
مدیر ارشد اجرایی شورای بین المللی پرستاری(ICN) با ارسال نامه ای به رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با اظهار همدردی با قربانیان حادثه زلزله آذربایجان، مصیبت وارده را تسلیت گفت. 
به گزارش مهر، در نامه مدیر ارشد اجرایی شورای بین المللی پرستاری خطاب به غضنفر میرزابیگی آمده است: اینجانب دیوید بنتون از جانب بورد و پرسنل ICN و همکارانتان از سراسر جهان مایلم تا نهایت همدردی و تأثر خود را از این حادثه غم انگیز به سازمان نظام پرستاری، دولت و خانواده قربانیان به دنبال زلزله ویرانگری که در روز شنبه در شمال غربی ایران رخ داد اعلام کنم. آگاه شدیم بسیاری از بیمارستانها هزاران نفر از مصدومان را پوشش داده اند مخصوصا که بسیاری از روستاها آسیب جدی دیده اند. هیچ شکی در خدمات و مهارتهای شما در مقام پرستار در موقعیتهای بزرگ و در این زمان غم انگیز وجود ندارد، توانایی و انگیزه تان در شرایط بسیار سختی که سپری می کنید واقعا ستودنی است.
در روزهای قبل نیز تعدادی از مقامات کشورهای مختلف جهان پامهای تسلیت ارسال کرده و و با زلزله زدگان ابراز همدردی کردند.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.