پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه بخش جوان با توانایی های خاص قرائت شد

پیام عبدالرضا شیخ الاسلامی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به اختتامیه بخش جوان با توانایی‌های خاص جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) در این مراسم قرائت شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا،متن پیام عبدالرضا شیخ الاسلامی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به اختتامیه بخش جوان با توانایی های خاص جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) که در این مراسم قرائت شد به شرح زیر است:

انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان ایران در شرایطی به پیروزی رسید که اغلب تحلیل گران سیاسی غرب و شرق دنیای آن روز وقوع آنرا غیر ممکن تلقی می کردند و این مهم میسر نشد جز با رهبری حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که این روزها با سالگرد گرامیداشت رحلت ملکوتی و قیام سرنوشت ۱۵ خرداد ایشان مقارن شده بود و همچنین حضور در صحنه جوانان حق در طلب کشور که بر سر پیمان با رهبر خود جوانمردانه پایمردی کردند.

سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نیز حافظه تاریخی ملت شریف ایران شاهد پیوند مبارک تدابیر امام گونه رهبر معظم انقلاب و حضور آگاهانه جوانان این ملت همیشه سربلند بوده است، چه در سال‌های پرخطر جنگ تحمیلی که تا همیشه تاریخ نقطه افتخار جوانان این دیار باقی خواهد ماند و چه در عرصه جهاد علمی و اقتصادی کشور که مبنای پیشرفت و سربلندی شده است.

جشنواره حضرت علی اکبر (ع) پاسخی هوشمندانه به کارنامه پرافتخار جوانان این ملت است. آینده سازانی که برای پذیرش مسوولیت خطیر اداره جامعه تمام ظرفیت های وجودی خویش را به کار می‌بندد.

امروز کمتر عرصه فرهنگی و اجتماعی را می توان سراغ گرفت که جوانان پرافتخار در آن گام برنداشته باشند، روزی نیست که از هر گوشه این کشور پهناور خبری از موفقیت های چشم گیرشان منتشر نشود. از میادین ورزشی گرفته تا جایگاه های رفیع علمی همه را را تسخیر سرپنجه قدرت خویش درآورده اند و هنوز زمان زیادی از بهت و حیرت جهانیان در موضوع بومی سازی فناوری های مختلف توسط دانشمندان جوان ایرانی نگذشته که دستاورد دیگری پا به عرصه وجود می‌گذارد.

رفته رفته جهانیان به توانایی های رشک برانگیز جوانان ایرانی اعتراف کرده و البته به خوبی مشخص است که دشمنان قسم خورده ایران هم بی کار نخواهند نشست و از هر ابزار و فرصتی برای رسیدن به اهداف شومشان استفاده می کنند.

در این شرایط سرنوشت ساز و در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دولت جمهوری اسلامی خود را موظف به حفظ و سیانت از سرمایه های انسانی و رشد و ارتقای کیفی استعداد های جوانان کشور می داند و در این راستا طرح ملی جشنواره حضرت علی اکبر رقابت گسترده و سازنده برای جوانان فراهم آورده تا از طریق برگزاری آن امکان حمایت از چهره های مستعد میسر شود. جوانان دارای توانایی های خاص گروهی از جامعه جوانان کشور هستند که با اتکا به اندیشه برتر و با تلاش و پشت کار مثال زدنی نام ایران را در عرصه های ملی و بین المللی طنین انداز کرده اند.

تجلیل از این دوستان جوان ارج نهادن به همت و اراده انسانهاست، نیرویی که در مواجهه با مشکلات تسلیم نشده و کمبودها را به فرصت تبدیل می کند. شناخت جوانان برتر دارای توانایی های خاص می تواند الگویی باشد برای کسانی که از حل مشکلات خود واهمه دارند زیرا هر اندیشه نمادهایی دارد که به کمک آنها می تواند خود را بیان و عرضه نماید و نماد جوانان این مرز و بوم استقامت ایثارگرانی است که به حضرت علی اکبر (ع) اقتدا کرده و شب و روز خود را صرف امنیت و آبادانی این کشور نموده اند.

امیدوارم این جشنواره مبنایی باشد برای معرفی برترین های این عرصه تا ملت شریف با جلوه ای دیگر از توانمندی های جوانان کشور آشنا شده و با افتخار و عزت روز افزون برخود ببالند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.