پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره ملی عکس ایران

۱۸م دیماه ،

با نزدیک شدن به دومین جشنواره ملی عکس ایران با موضوع طبیعت زیبای ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی این جشنواره را حاصل تیزهوشی و تیزبینی‌های هنرمندان این سرزمین در زیباترین قاب‌ها دانست.

به گزارش هنرآنلاین متن کامل پیام دکتر سید محمد حسینی به شرح زیر است:

« هوالبدیع »

کل یوم هو فی شأن، حکایت دارد

که بدیع است خداوند، به عالم بنگر!

همه عالم اگر خوب تماشا بکنیم، مست از باده حق است که هشیارانند؛ دیده را باز کنید به تماشا سوگند! که جلالش به جمال همه جسمی، جاری است؛ ابرهای رحمت، حامل بارانند. رقص آب از دم آهنگ سنگ، موج موسیقی گندمزاران از پس زخمه نرمی ز نسیم، طیف رنگی که به هر فصل نموده ترسیم، قد و بالای درختان و چمن، دشت تا دامن کوه بلند، آبی دریاها، پیچ و تابی که شده جلوه زیبایی رود و سرود مرغان، رنگ قرقاول و طاووس همه، کوس تکبیر و خداوندی اوست.

همه عالم، عکس است! آیتی در زیر است ز آنچه در بالاستی! واقعیت هایی از یک حقیقت بزرگ!

و دوربین‌ها، نزدیک می‌کنند آیاتی را که چشم‌ها به دیدن ظرافت‌های آن عادت ندارند؛ دوربین‌ها آشکار می‌کنند آنچه را که زمان گاهی پنهان خواهد کرد. عکس‌ها زمان را از پنهان شدن باز می‌دارند.

این سرزمین که مینیاتور تمامی نعمات خدای تبارک و تعالی بر روی زمین است، در بُعد استغنا به زیور طبایعی آراسته است که چشم‌های خداجو، از هیچ منظره‌ای محروم نخواهد بود. فلک تشرف این سرزمین را به ساحت ولایت امیرالمؤمنین، جشن گرفته است.

دریا، صحرا، جنگل، کویر، کوه، دریاچه، تالاب و طبیعتی که هر طبعی را به مرز رضایت می‌کشاند در این ملک ملکوتی به ودیعه‌ای ازلی سپرده شده است و امید آنکه بر آن بیفزائیم و نه آنکه بکاهیم؛ و بخواهیم از خالق متعال که ما را شاکر این همه نعمت قرار دهد.

« جشنواره ملی عکس ایران » با عنوان طبیعت زیبای ایران کمترین هدیه‌اش به مردم این نعمت سرا، نمایش عنایات خدا و مهربانی ارض و سماست. سرزمینی که در گوشه‌ای از آن به تن پوش پشمینه‌ای می‌لرزی و در خطه‌ای دیگر به جامه‌ای کرباسین عرق می‌ریزی و جان را به سایه می‌آویزی! نیازمند کشف طبیعت بکری است که از چشم‌های شکارچی پشت لنزها برمی‌آید. تصاویر این شکارچیان، دنیا را با اعجاز هستی در این ملک و مردم اعجاز آفرینش، آَشنا خواهد کرد.

حاصل تیزهوشی‌ها و تیزبینی‌های هنرمندان این سرزمین را در زیباترین قاب‌ها قرار دهید و بر زحماتشان ارج نهید.

امیدوارم حاصل کارتان جهانی گردد و خدانشانی!

توفیق، رفیق طریق عزت و اعتبار و افتخارتان باد

سید محمد حسینی- وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم افتتاحیه و معرفی برگزیدگان جشنواره ملی عکس ایران روز یکشنبه ۲۴ دی ماه، از ساعت ۳۰: ۱۸ الی ۲۰ در محل موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار و نمایشگاه تا ۷ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

این جشنواره توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.