پیام وزیر نیرو به رستم قاسمی/ وزارت نفت را در تحریم‌ها تنها نمی‌گذاریم

مجید نامجو در گفتگو با مهر درباره طرح جدید برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم واردات نفت خام از ایران، گفت: صنعت نفت ایران صنعت کوچکی در سطح جهان نیست که امکان تحریم آن امکان پذیر باشد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه صنعت نفت ایران بیش از ۳۳ سال است که تمرین تحریم نفت را انجام می دهد، تصریح کرد: جامعه جهانی نمی تواند با تحریم نفت خام ایران به خواسته های خود جامه عمل بپوشاند.

 

این عضو کابینه دولت دهم با اعلام اینکه تحریم نفت ایران قطعا در بلند مدت منجر به افزایش ناگهانی بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی خواهد شد، اظهار داشت: نفت کالایی نیست که به طور منطقه ای و یا محلی معامله شود و قطعا تحریم نفت کشور نفت خیزی همچون ایران هزینه های خاص خود را برای جامعه جهانی به همراه دارد.

 

این مقام مسئول با اعلام اینکه مدیران و متخصصان صنعت نفت کشور قطعا راهکارهای دور زدن تحریم نفت ایران را بهتر از تمامی استعمارگران می دانند، اظهار داشت: غرب مطمئن باشد تحریم نفت ایران سودی را عاید آنها نخواهد کرد.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه مدیران و کارکنان وزارت نیرو در شرایط تحریم مسئولان و کارکنان وزارت نفت را تنها نمی گذارند، خاطر نشان کرد: وزیر نفت و تمامی صنعتگران صنایع نفت و گاز ایران بدانند که مدیران و کارکنان وزارت نیرو تا آخرین لحظه حامی و پشتیبان صنعت نفت کشور برای مقابله با تحریم‌های غرب ایستاده اند.

 

به گزارش مهر، اعضای اتحادیه اروپا اخیرا در اقدامی خصمانه برای تحریم نفت ایران به توافق رسیدند و مقرر کردند تا ابتدای جولای سالجاری میلادی کشورهای عضو این اتحادیه واردات نفت خام از ایران را متوقف کنند.

 

از سوی دیگر وزارت نفت سال گذشته همزمان با تشدید تصمیمات خصمانه برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادرات نفت خام به انگلیس و فرانسه را متوقف کرده است.

 

بر این اساس شرکت ملی نفت ایران هم تاکید کرده است با هر شرکت خارجی که نفت خام ایران را به فرانسه و یا انگلستان منتقل کند، برخورد خواهد کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.