پیام ولایتی به معلمان، فرهنگیان

۲۱خردادماه،

علی اکبر ولایتی در پیامی به معلمان، فرهنگیان و همکاران عزیز آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تولد مبارک امام حسین(ع) این روز را تبریک گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این پیام به شرح ذیل است :

معلمان و فرهنگیان عزیز و فرهیخته کشور

ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه به ویژه تولد حیات، حسین علیه‌السلام به ملت سرفراز ایران اسلامی، مسلمانان و آزادی جهان به ویژه آینده‌سازان گرامی به استحضار می‌رساند:

رسالت خطیر وسترگ ابنیای الهی؛ مبارزه با جهل، جهالت و طاغوت و فراهم آوردن زمینه هدایت آدمیان برای حرکت به سوی مقام رفیع خلیفه الهی و دستیابی به حیات طیبه می‌باشد، در این نبرد تاریخی حق و باطل، امام حسین(ع) پرچم ‌دار آزادگی، عدالت‌خواهی، معرفت و بصیرت است، چنانچه در زیارت شریف اربعین می‌خوانیم.

اینجانب اعتقاد قلبی دارم آموزش و پرورش، مهم‌ترین عنصر رشد و پیشرفت و معلمان‌، رهروان واقعی پیامبر اکرم(ص) و امام حسین در آگاهی بخشی و بصیرت آفرینی می باشند.

امروز اگر جامعه ما جامعه‌ی جهل و کج‌اندیشی را اندک اندک از تن خود برکنده و پیکر خویش را به جامعه‌ی فاخر علم و فناوری مزین ساخته است، مرهون حضور عالمانه و اهتمام خداجویانه یکایک شما معلمان و فرهنگیان عزیز می باشد.

آموزش و پرورش به عنوان نهاد مولد سرمایه انسانی، اجتماعی و رکن پیشرفت کشور است و بر همین اساس استقرار نظام بالندگی شغلی، توانمندسازی و ارتقای نیروی انسانی بهبود معیشت معلمان، از هیات علمی دانشگاه‌ها اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و فرهنگیان با اولویت معلمان سخت کوشش دوره ابتدایی، تامین درمان و معیشت بازنشستگان، ایجاد نشاط و شادابی در محیط‌های آموزشی و تربیتی از برنامه‌های اصلی بنده در ورود به عرصه ریاست جمهوری است.

معلمان و فرهنگیان و استادان عزیز، دولت متمم با توجه به سیاست‌های کلی تحول نظام آموزش و پرورش، نقشه جامع کشور،‌سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درصدد است با گسترش فرهنگ تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در فرایند سیاست‌ گذاری و برنامه‌ریزی نظام، با استفاده از یافته‌های علمی و پژوهشی،‌خرد جمعی و مشارکت شما عزیزان و به دور از شتابزدگی، اقدامات گسترده‌ای را برای دستیابی به آموزش و پرورش برتر در سطح منطقه و جهان به انجام برساند که در برنامه مفصل اینجانب با عنوان منشور فرهنگی و اجتماعی دولت متمم انعکاس یافته است. امیدوارم با حمایت یکایک شما فرهنگیان زمینه تحقق به نظام آموزشی تراز جمهوری اسلامی ایران پیش از پیش فراهم آید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.