پیدا شدن دختر ۷ ساله در طوفان شن در دل کویر



تاریخ انتشار: ۲۴ April 2016 | 9:22 am

نجات دختر 7 ساله گمشده در توفان شن

تلاش ۱۴ ساعته ۱۴۰ نفر از اهالی روستای چاه حسینی و روستاهای اطراف، هلال احمر،نیروی انتظامی و سپاه پاسداران شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی به پیدا شدن دخترک ۷ ساله در دل کویر بی‌آب و علف خاتمه یافت.

تلاش ۱۴ ساعته برای پیدا شدن دخترک ۷ ساله در دل کویر

فاطمه حسینی که همراه برادر ۱۱ ساله اش گوسفندان را برای چرا به منطقه چاه عشایری برده بودند، بعد از ظهر روز دوشنبه گرفتار طوفان و گردباد شدیدی می‌شود و راه روستا را گم می‌کند و پس از ۳۵ کیلومتر پیاده روی در دل کویر، صبح روز سه شنبه توسط نیروهای هلال احمر شهرستان سربیشه نجات پیدا کرد.  غلامرضا ثانی، مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان سربیشه گفت: ساعت ۱۷ روز دوشنبه توسط اهالی روستای چاه حسینی از توابع بخش «دورو» شهرستان سربیشه در جریان خبر گم شدن یک دختربچه ۷ ساله در دل کویر شدیم. بسرعت به کمک نجاتگران هلال احمر شهرستان سربیشه خود را به منطقه رساندیم و متوجه شدیم بیش از ۱۴۰ نفر از اهالی روستای چاه حسینی و روستاهای اطراف مشغول جست و جو هستند اما هیچ رد و نشانی از دخترک پیدا نکرده‌اند.  به این ترتیب نیروهای امدادی و انتظامی و بسیج به سه دسته تقسیم شدیم و به صورت مثلثی از سه جهت به جست و جو پرداختیم تا اینکه با غروب خورشید و تاریک شدن هوا کار جست و جو سخت تر شد.

ثانی با اشاره به خطراتی که در طول شب فاطمه کوچولو را تهدید می‌کرد ادامه داد: با اینکه ساکنان بخش «دورو»  و روستاهای اطراف به زندگی در دل کویر و خطرات احتمالی آن آگاهی دارند، اما تمام تلاش خود را به کار گرفته بودیم تا دخترک را پیدا کنیم و او را از خطراتی که احتمال رویارویی با آنها را داشت نجات دهیم.  به این ترتیب پس از ۱۴ ساعت یکی از تیم هایی که مسیر جست و جو را به سمت زمین‌های کشاورزی «روستای خارکک» از توابع بخش دورو  ادامه داده بودند، فاطمه کوچولو را حوالی ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح روز سه شنبه در حالی که ۳۰ دقیقه قبل از خواب بیدار شده و مسیر خود را برای پیدا کردن روستای چاه حسینی ادامه داده بود پیدا کردند.

 

‌فانوس های مهربانی

عزیز حسینی پدر فاطمه کوچولو که به گفته خودش تا صبح روز سه شنبه از نگرانی خواب به چشمانش نیامده بود گفت: حدود ساعت ۴ بعد از ظهر روز دوشنبه بود که فاطمه به همراه برادر ۱۱ ساله اش، محمد از خانه خارج شدند تا گوسفندان را برای چرا به منطقه‌ای کویری که به چاه عشایری معروف است، ببرند. مدتی از رفتن آنها نگذشته بود که طوفان شد و با برخاستن گرد و غبار شدید، فاطمه و برادرش که دچار مشکل ذهنی است یکدیگر را گم کردند.

عزیز حسینی اضافه کرد: متأسفانه فاطمه به مسیرش در خلاف جهت روستا ادامه می‌دهد و با تاریک شدن هوا و روشن شدن چراغ‌های روستای مقابل، گمان می‌کند مسیر را به درستی در پیش گرفته، در حالی که هرچه می‌رفت از روستای چاه حسینی دورتر می‌شد.او که تمام شب را در بیابان راه رفته و خسته شده بود با رسیدن به اتاقکی که پمپ آب زمین‌های کشاورزی روستای خارکک در آن قرار داشت، در گوشه‌ای امن و گرم به خواب می‌رود و صبح روز بعد با روشن شدن هوا از اتاقک خارج شده و به مسیرش ادامه می‌دهد. 

پدر ۴۰ ساله فاطمه کوچولو  با بیان اینکه۱۴۰ نفر از اهالی روستای چاه حسینی و روستاهای اطراف تمام شب را با فانوس هایی که در دست داشتند به دنبال دخترم گشتند افزود: خوشبختانه در کنار مردمانی زندگی می‌کنیم که بسیار مهربان هستند و خود را در ناراحتی هم ولایتی شان سهیم می‌دانند. از طرفی مسئولان هلال احمر شهرستان سربیشه و نیروهای انتظامی و بسیج هم با احساس مسئولیتی که نسبت به موضوع داشتند تمام شب را برای پیدا کردن رد و نشانی از دختر ۷ ساله ام سپری کردند تا اینکه به لطف خداوند حدود ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح روز سه شنبه فاطمه را صحیح و سالم پیدا کرده و به من و مادرش که بسیار بی‌تابی می‌کرد رساندند.

 

منبع: رکنا

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.