پیروزی طوفانی بارسا مقابل میلان با درخشش مسی/ صعود گالاتاسرای بعد از ۱۲ سال

۲۳م اسفند ،

در شبی که بارسلونا به لطف درخشش ستاره آرژانتینی‌ خود میلان را درهم کوبید، گالاتاسرای در شالکه آره‌نا دست به کار بزرگی زد و به جمع هشت تیم پایانی پیوست.

به گزارش ممتازنیوز، در ادامه دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲ دیدار برگزار شد و تیمهای بارسلونا و گالاتاسرای با برتری مقابل حریفان خود به مرحله بعد صعود کردند.

در یکی از حساس ترین دیدارهای این مرحله تیم فوتبال بارسلونا که در بازی رفت با ۲ گل مغلوب میلان شده بود و در دو هفته قبل ۲ شکست تلخ مقابل رئال را تجربه کرده بود در ورزشگاه نیوکمپ پذیرای میلان ایتالیا بود.

تیم فوتبال آث میلان با تکیه بر اندوخته خود در سن سیرو برای گرفتن حداقل امتیاز به زمین آمده بود و می دانست که بارسلونا برای حذف نشدن باید ۲ گل بزند و گلی دریافت نکند اما لیونل مسی بسیار زود و در دقیقه ۵ بازی با یک گل تماشایی لرزه بر اندام میلان انداخت و نشان داد که آبی و اناری ها با توپ پر به میدان آمده اند.

پس از این گل بارسلونا بر شدت حملات خود افزود و در صحنه‌ای روی شوت اینیستا و با دفع ناقص آبیاتی دروازه‌بان میلان توپ به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز ضربه سر مسی به پشت دروازه رفت و وارد دروازه نشد.

در یک ضد حمله مدافعان بارسا غافلگیر شدند و مهاجم میلان با والدز تک به تک شد که با بدشانسی توپ وی به تیر دروازه خورد تا بارسا همچنان امیدوار باقی بماند.

دقیقه ۴۰ لیونل مسی باز هم گلزنی کرد تا بارسا در یک نیمه نتیجه دور رفت را جبران کند و ۲ بر ۰ پیش بیافتد.

در نیمه دوم بارسلونا که می دانست برای صعود به یک گل دیگر نیاز دارد بازی را هجومی آغاز کرد و روی یکی از حملات این تیم داوید ویا با شوتی زیبا در دقیقه ۵۵ آبی و اناری ها را ۳ بر ۰ پیش انداخت تا ورزشگاه منفجر شود.

پس از این گل آلگری سرمربی میلان ترکیب خود را هجومی کرد و روبینیو  و مونتاری و کرکیچ را به بازی آورد، در مقابل رورا هم پویول و الکسیس سانچز و آدریانو را به بازی آورد تا از گلهای با ارزش خود محافظت کنند.

میلان که چیزی برای از دست دادن نداشت دست به حمله زد ولی با دفاع خوب مدافعان بارسا حملات آنها یکی پس از دیگری دفع شد تا اینکه در دقیقه ۹۰ نیز جوردی آلبا روی یک ضد حمله که مسی پایه ریزی کرد گل چهارم بارسلونا را زد تا تمام امیدهای آث میلان نقش بر آب شود و در نهایت بارسلونا با نتیجه ۴ بر ۰ و در مجموع ۴ بر ۲ پیروز شده و به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. 

کار بزرگ ترک ها در سرزمین ژرمن ها/ صعود گالا پس از ۱۲ سال به یک چهارم

در دیگر دیدار گالاتاسرای در ورزشگاه ولتینز آره نا شهر گلزن کرشن موفق شد مقابل شالکه با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد و برای اولین بار در طول ۱۲ سال اخیر به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند.

در این بازی ابتدا شالکه با گل دقیقه ۱۷ رومن نوستاتر هافبک اوکراینی خود از گالاتاسرای پیش افتاد اما نماینده ترکیه در دقیقه ۳۷ توسط حمیت آلتینتاپ بازیکن اسبق بایرن مونیخ نتیجه را به تساوی کشاند. پنج دقیقه بعد بوراک ییلماز گل دوم را برای گالا به ثمر رساند اما میشل باستوس خرید زمستانی شالکه در دقیقه ۶۳ بار دیگر نتیجه را به تساوی کشاند.

گالاتاسرای با این تساوی هم به مرحله بعد صعود می کرد اما این پایان کار نبود و در پنجمین دقیقه از وقت های تلف شده بازی اموت بولوت بازیکن تعویضی گالاتاسرای گل سوم این تیم را به ثمر رساند تا شاگردان فاتح تریم در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی رسیده و براین اولین بار از سال ۲۰۰۱ تا به حال به جمع ۸ تیم پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنند.

پیش از این ۴ تیم رئال مادرید، یوونتوس، پاریسن ژرمن و دورتموند به جمع ۸ تیم راه یافته بودند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.