پیروزی ملت‌های آمریکای لاتین در گرو اتحاد آن‌ها است

فروردین ۱۴۰۳

سفیر بولیوی در دومین میزگرد شناخت اتحادیه آلبا:

سفیر بولیوی گفت: ملت‌های آمریکای لاتین زمانی قدرتمند خواهند بود که متحد باشند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، “خورخه میراندا لویزاگا” سفیر جمهوری بولیوی در ایران با حضور در دومین میزگرد شناخت اتحادیه آلبا و زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران با آمریکای لاتین که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد گفت: ایده همگرایی در آمریکای لاتین رویای اتحاد در این قاره را به یاد ما می‌اندازد اما منافع کوچک بعضی از کشورها سبب شد تا ملت‌های آمریکای لاتین تقسیم شوند تا از این طریق بتوان بر آن‌ها حکومت کرد.
 
وی با اشاره به سخن بولیوار ادامه داد: ملت‌های آمریکای لاتین زمانی قدرتمند خواهد بود که متحد باشند.
 
سفیر بولیوی در ایران افزود: اکنون در قرن ۲۱ ایده همگرایی بیش از هر زمانی به قوت خود باقی است مخصوصا برای کشورهای عضو اتحادیه آلبا.
 
وی اظهار داشت: این همگرایی دارای اجزای مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی است.
 
وی تاکید کرد: همگرایی در زمینه اقتصاد تلاش دارد تا کشورهای منطقه ظرفیت‌های علمی، تکنولوژیک و اقتصادی خود را برای ایجاد بازار منطقه‌ای عادلانه معطوف دارند.  
 
سفیر بولیوی تصریح کرد: در بخش نظامی نیز به دنبال آن هستیم تا به هماهنگی رسیده و از کشورهای خود در مقابل تهدیدهای خارجی در جهت صلح حفاظت کنیم.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ایده همگرایی بولیوار در جهت آزادی و استقلال کشورهای منطقه است تا ملت‌ها بدون هیچ تبعیضی از زندگی شرافت‌مندانه‌تری برخوردار باشند.  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.